ההספדים, האזהרה, הבכי וההכתרה

בן הרבי הזהיר: "הרבי לא יסלח למי שיעשה פילוג בין האחים"

אלפים השתתפו בהלווית הרבי מערלוי זצ"ל בהיכל הישיבה, שמעו את הספדיהם של שבעת הבנים ואת הכתרת הבן רבי משה סופר ל'ממשיך'. הבן רבי עקיבא הזהיר מפני מחלוקת ופילוג (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האלפים בהיכל הישיבה (צילום: כיכר השבת)

זקן האדמו"רים איננו: אלפי חסידים בראשות אדמו"רים, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור, ובראשות שבעת הבנים, השתתפו בצהריים (שני) במסע הלווייתו של זקן האדמו"רים, חבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', כ"ק האדמו"ר מערלוי זצוק"ל, שנפטר לפנות בוקר והוא בן 92.

מסע הלווייה יצא מהיכל ישיבת ערלוי בשכונת קטמון בירושלים, בדרכה להר תמיר. בעת שנכנסה מיטת הרבי זצ"ל רל היכל בית המדרש נשמעו במקום זעקות שבר וקולות בכי של החסידים היתומים.

ראשון נשא דברי הספד נרגשים בנו ממלא מקומו וממשיך דרכו הרה"צ רבי משה סופר שדיבר על האובדן הנורא ועל החסר שנוצר בעקבות ההסתלקות. "על שלושה דברים העולם עומד על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים, הרבי זצ"ל היה גדול בשלושת הדברים. בשלושת עמודי העולם".

"הרבי היה מהאחרונים שידעו את הדרך של מרן החתם סופר, הדרך הזאת נשתכחה לצערינו. הרבי ידע את דרך האמצע, דרך הממוצע. היום הכל קיצוניות, לפה ולפה. הרבי ידע תמיד את הדרך הממוצעת", הוסיף הממשיך בהספדו.

הבן הבכור דיבר באריכות על ה"שימוש חכמים" שעשה אביו האדמו"ר זצ"ל אצל אביו וסביו מנוחתם עדן.

ההספדים

לאחר מכן נשא דברי הספד הרה"צ רבי יעקב סופר רב קהילת ערלוי בעיר ביתר עילית שאמר: "נפלה עטרת ראשינו, הכתר הנאה נפל".

"הרבי זצ"ל נסתלק בפרשה של 'כי תשא את ראש בני ישראל'. ראשי תיבות רבי, אבי אבי רכב ישראל ופרשיו", זעק הבן בבכי. "אבי הקדוש הרביץ תורה במשך עשרות שנים. היה לו כוח תפילה מיוחד, הוא היה פועל ישועות מעל לדרך הטבע. הרבי זצ"ל "פעל ישועות" בשמים למעלה.".

רבי יעקב המשיך ואמר כי "אפילו אנשים חילונים כאן בשכונה היו מבקשים תמיד ממנו: רבי תתפלל עלינו. כולם ידעו את כוחוותיו. כשבנו את העיר ביתר שנבנתה ליד יישובים ערבים היה חשש מפני פיגועים. הרבי אמר 'אני לוקח את האחריות על עצמי'. ואכן מזה שנים רבות אנחנו רואים שהעיר עצמה בטוחה ומוגנת".

צפו: מסע הלוויה בעזרת תורה

בנו הרה"צ רבי שמואל בנימין סופר, ראש ישיבת ערלוי, הרחיב על מעלותיו של אביו ואמר לציבור הרחב: "אנחנו בעת רצון לקבל על עצמינו קבלות טובות ברוחניות לזכותו של הרבי זצ"ל. זכות האבות שיש לרבי בזכות שלושת אבותיו סייעה לו בימים האחרונים. אנחנו מבקשים מהרבי זצ"ל שימליץ יושר וישפיע על כל המשפחה ועל התלמידים הרבים שפע טוב ברוחניות ובגשמיות".

הגה"צ רבי שמעון סופר דיבר בבכי ובדמעות שליש והזכיר את מעלותיו המיוחדות של אביו זצ"ל, את ההתמדה, את הפרישות, את הצדקות והחסד, את ההכרת הטוב. "על כל דבר קטן היית מכיר טובה. במלחמה הקשה איבדת את כל משפחתך, נשארת לבד יתום צעיר, אבל מתוך אמונה טהורה עברת את כל התופת והקמת את האימפריה של תורה וחסידות".

בנו הרה"צ רבי עקיבא סופר רב הקהילה בבני ברק דיבר באריכות על קדושתו של הרבי זצ"ל. "היה לו פה קדוש, מה שיצא מפיו התקיים". בנוסף סיפר על אשה חולנית מארה"ב שביקשה רפואה והרבי הבטיח לה ואז שאלו אותו כיצד הרבי יכול להבטיח ומה יהיה אם זה לא יתקיים חלילה?". השיב הרבי", סיפר בנו, "לא אכפת לי מה יאמרו, העיקר שבאותו רגע היה חיזוק לאותה אשה. מה יגידו עליי לא אכפת לי".

מלווים בגשם

"הרבי היה עסוק כל היום רב בלימוד והרבצת תורה, בהעמדת תלמידים, זו היתה תמצית כל חייו".

בסיום דבריו הזהיר מפני המחלוקת ואמר כי "הרבי נתן 70 שנה מחייו לתורה ויראת שמים, היום הרחוב הוא רחוב של חושך, אבוי למי שיפריד בין האחים ויעשה פילוג, הרבי לא יסלח לא בזה ולא בבא - אין סליחה ולא מחילה, אחי רבי משה הוא הממשיך וישפיע, וזה ויהי בנסוע הארון ויאמר משה".

הרה"צ רבי זלמן דוד ישעיה סופר רב קהילת ערלוי בבורו פארק אמר בהספדו כי "פטירת צדיק. אדם גדול, מכפרת על כלל הציבור. מדובר בהקרבת קורבן, והדמעות שלנו זה הנסך.

"זה לא רק אבל שלנו של הקהילה, זה אבל של כלל ישראל, נסתלק הצדיק מאיתנו. הרב דיבר על כוח התמדתו ועל כך שהיה קם כל יום לפנות בוקר להגות בתורה. יהי רצון שיהיה מליץ יושר על כולנו".

האלפים בהיכל בית המדרש

הרה"צ רבי אהרון סופר רב הקהילה בעיר אלעד אמר כי "אבינו הולך למנוחות ואותנו עזב לאנחות. ראינו את עבודת הקודש הגדולה בשבתות. את התפילות, את הטישים. להיות אצל הרבי בטיש זה היה מעין עולם הבא. כמה קיווינו שלא יקרה הרגע הזה. התפללנו שיקרה הנס. אבל 'בקרובי אקדש'. היום י"ג אדר, מי חשב שנעסוק ביום הזה בהספדים. זהו יום קהילה לכל, מי חשב שנתכנס לדבר הזה. 'דודי ירד לגנו ללקוט שושנים', נבקש מהרבי שילמד זכות למעלה כל כל תלמידיו שעיניו יהיו פקוחות על כולנו".

גבאי האדמו"ר הרה"ח יצחק דוד וגשל הודיע על הכתרת הממשיך ואמר: "אנו מכתירים לממלא מקום את בנו ממשיך דרכו הרה"צ רבי משה סופר לממלא דרכו של אביו הרבי זצ"ל כפי שידענו שהיה רצונו של האדמו"ר זצ"ל בכל השנים. מזל טוב. מזל טוב. מזל טוב".

לסיום ביקש המשב"ק הרב שפיצר מחילה בשם כל המקורבים מהאדמו"ר זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר