פורים בירושלים 2: חיליק פרנק ו'מלכות'. האזינו

חמש שנים אחרי שאלבום ניגוני פורים הראשון יצא והגיע למעמד של 'אלבום זהב', נגן הקלרינט חיליק פרנק חוזר עם אלבום המשך חדש - פורים בירושלים 2, המלא בשמחה חסידית אמיתית (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(עטיפת האלבום)

חמש שנים אחרי שאלבום ניגוני פורים הראשון, הגיע למעמד של 'אלבום זהב' כחודש אחרי שיצא, נגן הקלרינט חיליק פרנק חוזר עם אלבום המשך חדש בסדרה - פורים בירושלים 2, המלא בשמחה חסידית אמיתית.

באלבום קובצו מיטב הניגונים מחצרות החסידים לחג הפורים וניגוני השמחה לכל השנה כולה. רובם ככולם ניגונים מוכרים ויפים עליהם הולבשו מילים ותכנים פורימיים.

את הניגונים בחר חיליק יחד עם ר’ יצחק פסח קלצקין שהוסיף פרטים נדירים על חלק מהניגונים, המובאים בחוברת האלבום. בנוסף כלולים באלבום שני ניגוני קרלין אשר לא הוקלטו מעולם, ומלאים בשמחה פורצת גבולות.

"את טעמה של שמחת קרלין אי אפשר לתאר במילים, והרוצה לטעום יבוא וירגיש מקרוב", מזמין חיליק.

כמיטב המסורת באלבומי החגים מבית היוצר של חיליק פרנק, כל אלבום יוצא בשתי גרסאות: גירסא כליזמרית רגילה – אינסטרומנטאלית, וגירסת שירה באורך מלא המבוצעת על ידי מקהלת מלכות ופנחס ביכלר.

"אני מאחל לכם האזנה נעימה ובעיקר ריקודים סוחפים שמרימים את הנפש למעלה מעשרה טפחים, ועל ידי זה להמתיק את הדינים. כמו שאמר רבינו הקדוש רבי נחמן בתורה י’: "על ידי ניגונים והמחאת כף אל כף ממתיקים את הדינים מעל עם ישראל ובפרט בזמן שכל כך צריכים המתקת הדינים", אומר חיליק פרנק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר