שוב סוער בערד

עתירה לבג"ץ: מלחמת חורמה בערד כנגד הציבור החרדי

העמותה למלחמה באנטישמיות המזוהה עם ראש הישיבה בערד צבי ביאליסטוצקי עתרה לבג"ץ נגד שר החינוך וראש העירייה בטענה לקום מלחמת חורמה נגד הציבור החרדי בעיר ערד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדי וחילוני, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Lucie March/Flash 90)

המאבק של הציבור החרדי ובני הקהילה החסידית בעיר ערד בראש העירייה ניסן בן חמו שלטענתם מתנכל לצורכי הדת נמשך.

בימים האחרונים פנתה העמותה למלחמה באנטישמיות המזוהה עם רב הקהילה צבי ביאליסטוצקי ומיוצגת על ידי עו"ד צבי רוזנטל לבג"ץ בעתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה, שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית ערד ניסן בן חמו תוך דרישה לתת צו על תנאי מדוע מזלזלים ופוגעים בצורכי הקהילה החרדית.

בין היתר מייצג רוזנטל הורים לקטינים מבני הקהילה החסידית שלא נמצא להם מקום בגני הילדים וכן חשודים בהצבת שלטי מחאה נגד עיריית ערד.

לטענת העותרים, מתנהלת בעיר ערד מלחמת חורמה כנגד הציבור החרדי המורכב רובו ככולו מחסידי גור. לדבריהם ראש העיר החדש ממפלגת יש עתיד נבחר על מצע תעמולה והסתה כנגד הציבור החרדי.

רוזנטל טוען כי בשיחה פנימית שהתקיימה בין ראש העיר לשר הבריאות יעקב ליצמן בלשכתו של הראשון התנה בן חמו מתן גני ילדים ובתי כנסת לקהילה החרדית במתן התחייבות שיהודים חרדים לא יבואו להתגורר בעיר ערד.

העותרים מפרטים בפני בית המשפט העליון את מסכת ההתעללויות ובעיקר מדגישים את סדרת ההתנכלויות לבתי הכנסת של הקהילה החסידית.

העותרים מצטטים את התבטאותו של שופט העליון אליקים רובינשטיין שקבע כי קשה להשתחרר מהתחושה שיש טענות חמורות וכבדות משקל בדבר הרדיפה מצד גורמי שלטון מקומי בערד כחפי חסידי גור או חרדים.

רוזנטל טוען כי יחסו של ראש העיר משפיע גם על התושבים החילונים ומאשים אותו ביצירת אווירה שגרמה לכך שהונח ראש של חזיר בפתח בית כנסת וכן בתקריות אנטישמיות בהם תושבים זעקו על חרדים "חבל שלא נשארתם באירופה" ושיסוי כלבים נגד נשים חרדיות וילדיהן.

לסיום מדגישים העותרים כי חסידי גור הביאו ברכה לעיר ערד, הקימו חדר מיון קדמי, מכון דיאליזה, פעלו להרחבת הכביש לעיר ולא ברור מדוע הם נרדפים.

"החסידים נמצאים בעיר בכדי להישאר ומי שיבקש לסלקם בכוח ימצא מולו אוכלוסיה נחושה להגן על זכויותיה", הם מבהירים.

מדוברות עיריית ערד נמסר כי כתב התביעה המלא טרם הגיע לידיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר