'שובה ישראל': הרב פינטו לא נוכח, שיעורי התורה שלו נמשכים

מנהיג קהילת "שובה ישראל" האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו החל אמנם בשבוע שעבר לרצות עונש מאסר, אבל שיעורי התורה שלו לחסידיו נמשכים כמעט כרגיל (יהדות, פרשת השבוע)

הרב יאשיהו פינטו, ארכיון (צילום: שאול גולן)

מנהיג קהילת "שובה ישראל" האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו החל אמנם בשבוע שעבר לרצות עונש מאסר, אבל שיעורי התורה שלו לחסידיו נמשכים כמעט כרגיל.

לקראת שבת פרשת כי תישא, הופץ לחסידים דבר תורה מיוחד מפי האדמו"ר, שהורה קודם עזיבתו את חסידיו להמשיך בשיעורים למרות היעדרותו.

"כיכר השבת" מגיש את דבר התורה במלואו:

"ושמרו בני ישראל את השבת״ וגו' ״וביום השביעי שבת וינפש״. וסמוך לזה נאמר ״ויתן אל משה ככלותו לדבר איתו בהר סיני שני לוחות העדת״.

ומובא בחז״ל שבערב שבת בין השמשות אז נבראו לוחות הברית.

והנה, צריך להבין, הרי כל העולם נברא בשביל התורה הקדושה והתורה הקדושה זה הדבר החשוב ביותר שיש בעולם, אם כך מדוע לוחות הברית נבראו אחרונים, בין השמשות בכניסת שבת? היה צריך לברוא את לוחות הברית בראשית הבריאה, למה רק בין השמשות בכניסת שבת, שאז זה סוף הבריאה, אז ברא הקב״ה את לוחות הברית?.

אלא אפשר לפרש ולומר, הגמרא במסכת סנהדרין (ס״ח) מספרת ואומרת, כשחלה רבי אלעזר נכנס רבי עקיבא וחבריו לבקרו וכו׳, נטל שתי זרועותיו ‏והניחן על ליבו ואמר ״אוי לכן שתי זרועותי שהן כשתי ספרי תורה שנגללים וכו׳‏.

וכך מצאנו אצל משה רבנו כמה פעמים, ״כאשר דיבר ה׳ ביד משה״ (במדבר י"ז-ה') וקשה, היה צריך לומר כאשר דיבר ה׳ אל משה, מה זה ביד משה?. אלא מובא בתיקוני הזהר (תיקון ע'-קל"ב) שעל הידיים נרשם כל מעשה איש ותחבולותיו ומשה רבנו היה לו כל כך הזדככות הגוף, עד שכל התורה הייתה רשומה בשתי ידיו, תורה שבכתב ותורה שבעל פה, ואם לא היו בני ישראל חוטאים בעגל לא היה צריך משה רבנו לקבל הלוחות, כי על שתי ידיו היה נרשם כל התורה כולה וזה הפרוש מה שכתוב בפסוק ״אשר דיבר ה׳ ביד משה״ שכל דיבורי ה׳ היו נרשמים על יד משה.

וכך יובן, מה שכתוב במלחמת עמלק "והיה כאשר ירים משה ידיו וגבר ישראל". וכאשר בני ישראל חטאו ידיו של משה היו כבדות והיה צריך לשים אבן תחתם.

ועל פי יסודות אלה יובן, בבריאת העולם, התורה הייתה צריכה להיות כתובה על הידיים של האדם ולכן הקב״ה לא ברא את לוחות הברית, אבל אחרי שאדם הראשון חטא ואכל מעץ הדעת ואז איבד את הכח שבידיים תהיה כתובה כל התורה כולה היה צריך לכתוב את לוחות הברית על גבי אבן ולכן זה נברא בין השמשות, הקב״ה חיכה עד בין השמשות לתיקון השלם שאדם הראשון יתקן וכשלא תיקן הקב״ה עמד וברא את לוחות הברית.

אך עדיין קשה, איך רבי אלעזר זכה שעל הידיים שלו תהיה כתובה התורה ומשה רבנו לא זכה לזה?. אלא יובן, אצל רבי אלעזר בן הורקנוס, הוא היה בצער מתמיד וידוע שמי שבצער מתמיד הניסיון הזה קשה ביותר וכמו שחז״ל אמרו על שלוש עבירות יהרג ואל יעבור, כל זה נאמר אם זה לא צער מתמיד, אבל אם זה צער מתמיד, יש דעה בחז״ל שמתירה גם לעבור על השלוש עברות אם זה בצער מתמיד. רבי אלעזר בן הורקנוס סבל ארבעים שנה צער מתמיד וחי בבדידות ובנידוי, משה רבנו היה מעורב בדעת הבריות ודאי שמשה רבנו זכה לדברים הגבוהים והגדולים ביותר, אך השלמות שיהיה כתוב על ידיו, זכה במותו כשהגיע לנ' שערים.

וככל שאדם מזכך את עצמו ומקדש את עצמו, מקרב את הגאולה ומגיע לזיכוך השלם.

צפו: הרב פינטו לפני הכניסה לכלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר