בצל הטענות לרדיפת החרדים

ליצמן סייר עם בנט בערד: "אני צריך לבוא לפה לכבות שריפות"

השרים יעקב ליצמן ונפתלי בנט ערכו סיור משותף בערד בצל טענות הקהילה החרדית לרדיפה מצד ראש העיר, החמיאו אחד לשני ודרשו פתרונות הן לבתי כנסת והן לבתי ספר וגני ילדים • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: עודד קרני; וידאו ותמונות: באדיבות המצלם)

על רקע הטענות על מאבקו של ראש עיריית ערד ניסן בן חמו בקהילה החרדית בעיר מתקיים הבוקר (שלישי) סיור משותף של שר החינוך נפתלי בנט ושר הבריאות יעקב ליצמן במוסדות החינוך ומפעלי תעסוקה בערד בהשתתפותו של ראש העיר.

הסיור המיוחד החל בקבלת פנים באולפנה כשלאחר מכן ביקרו חברי המשלחת בגן ילדים בבית הספר "שובו", בבית הספר הממלכתי עופרים וכן בתלמוד תורה של קהילת חסידי גור ובמוקד טלפוני טללי ערד המספק תעסוקה ל-300 נשים חרדיות תושבות העיר.

בביקור באולפנה נשא השר ליצמן דברים ובין היתר אמר בחיוך לבנות: "אם תשקיעו מאמץ בלימודים, אני מבטיח לכם שלא תהיו חברי כנסת. חבר כנסת הכי טוב לא מגיע לרמה של תלמידה בינונית".

צפו: השר נפתלי בנט מחמיא חסידות גור ולשר ליצמן (צילום: עודד קרני)

"אני אומר לכם לימודים זה הכי חשוב, מה שלומדים כצעירים, מה שמשקיעים בנעורים, זה נשאר לכל החיים. זה הזמן שצריך לחטוף כל מה שנותנים לכם", אמר ליצמן.

ליצמן התייחס לייחסו עם בנט ואמר כי "בית הספר טוב, משרד החינוך, השר מצויין, לא צריך להגיד לכם הרבה, יש לנו יחסים אישיים מצויינים גם כן, עובדים ביחד, אני מקווה שתצליחו".

בביקורו בתלמוד תורה של חסידות גור אמר השר ליצמן כשהוא יושב לצידו של השר בנט וראש העיר בן חמו: "אני לא מחפש מקומות לבקר בהם. ביקור אחד בבית חולים חשוב לי יותר מהכל".

ליצמן עם בנט וראש העיר

"יש לי מערכת לא קלה", אמר ליצמן כשהוא מתכוון למלחמה של בן חמו בציבור החרדי ובקהילת חסידי גור בעיר, "לצערי אני צריך לעסוק בזה פעם או פעמיים בשבוע, אני צריך לבוא לכבות שריפות".

"ראש העיר כבר זרק לי ארבע פעמים כשהוא ישב לידי ש'לפנות בתי כנסת', אני לא נבהל, לא נבהל מזה, אבל שראש העיר בישיבה הבאה של המועצה יביא לנו חמש הקצאות לבתי כנסת, לאשר אותם, לאשר גם על בית הכנסת הקודם".

בן חמו אמר לליצמן כי "זה שר החינוך ולא שר הדתות"; ליצמן המשיך ואמר: "אתה כבר מעביר את זה, אתה אמרת שאתה רוצה להעביר את בתי הכנסת, אתה חכם מאוד, כי 3 בתי כנסת אמרת ו-7 לא אמרת אז לכן אני אומר אם אתה תעביר קרקע לבתי כנסת, אני מתחייב להעביר לך קראוונים אבל תתחייב שתאשר לי. אתה חייב לעשות את שלך.האני פותר לך גם בעיות של בתי כנסת, אני מתמודד".

"דבר שני אני רוצה שתאשר בתי ספר וגני ילדים, שנמצא לזה פתרון", דרש ליצמן.

בביקור בחיידר של חסידות גור בערד

השר נפתלי בנט נשא אף הוא דברים ואמר כי "יש פה ילדים מקסימים. אני רוצה לומר מילה על חסידות גור, אני חושב שחסידות גור היא חסידות עם גאוות יחידה, חסידות של לימוד תורה, של קידוש השם, של חסד והרבה מאוד ענווה".

"הרב ליצמן הוא גם נציג של החסידות וגם שר הבריאות של כל אזרחי מדינת ישראל והוא עושה את שני הדברים האלה גם יחד", הוסיף בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר