הסערה החדשה במחוז החרדי

האישה החזקה לצד זהבי: רות אלמליח; "נזק לבנות ספרדיות"

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי מינה את רות אלמליח להקים איתו את המחוז ומכתיר אותה כסגניתו • המינוי, הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מעורר סערה • "המאבק למען ספרדיות - יימחק" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
איציק זהבי על רקע בית ספר (צילום: פלאש 90. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה)

המחוז החרדי • פרסום ראשון: מנהל המחוז החרדי הנכנס איציק זהבי הודיע למספר מפקחים במשרד החינוך כי מינה את הגברת רות אלמליח לסגניתו, כך נודע ל"כיכר השבת".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי אלמליח, כפי הנראה, לא נכנסה באופן רשמי לתפקיד שכן היא זקוקה לעבור מכרז, אך היא מחזיקה בכוח של סגנית מנהל מחוז, ונחשבת לאישה החזקה במשרד. גם במשרד החינוך מאשרים שזהבי בחר בה להקים יחד אתו את המחוז החרדי.

דבר קידומה של אלמליח למעמד בעל הכוח הגדול ביותר במחוז החרדי, המתפרסם כעת לראשונה, מעורר סערה גדולה בקרב נציגי ש"ס ברשויות המקומיות, אלו שמתעסקים מידי שנה ברישום הבנות לסמינרים ובמאבק למען הבנות שלא התקבלו בשל מוצאן, שכן הם רואים - לטענתם - באלמליח, כדמות המסייעת לעסקנים החרדים.

רות אלמליח, היא אישה חרדית העובדת מזה שנים במשרד החינוך. בעבר אף שמשה כמפקחת באגף המוכר שאינו רשמי, שקדם להקמת המחוז החרדי.

עם כניסתו של שר החינוך שי פירון, נדחקה אלמליח בשל הטענה כי היא תומכת אוטומטית במנהלי הסמינרים ובמנהלי המוסדות ונאמנת להם. עם כינונה של הממשלה החדשה, החלה שוב להתקדם במחוז החרדי לתפקידים בכירים יותר. בשנה האחרונה שמשה כמפקחת על הסמינרים בירושלים ובבני ברק.

גורם בכיר בש"ס המתעסק בנושא אפליית הבנות הספרדיות ששמע על המינוי הגיב בהלם: "אני לא מאמין, רות אלמליח? הראש שלנו בתוך האדמה. הראש שלנו באדמה. המאבק של השנים האחרונות יכול להימחק".

גורם בש"ס המוניציפלית הוסיף כי הוא מקווה שזה לא נכון. "המאבק למען הספרדיות יהיה הרבה יותר קשה, אנחנו חוזרים עשר שנים אחורה, נקווה לגיבוי מש"ס הארצית".

"אולי איציק זהבי מנסה להחניף לראשי הסמינרים כדי שלא יחרימו אותו ולכן הוא ממנה אותה, חבל שזה על גב הבנות הספרדיות", מוסיף גורם המתעסק בנושא קבלת הבנות לסמינרים:. "אם אכן היא תמונה, אל תהיו בהלם שראשי הסמינרים יעצרו את המאבק נגד המחוז".

גורם במשרד החינוך סיפר ל"כיכר השבת" כי "מנהל המחוז זהבי סיפר לעובדים - מספר פעמים בימים האחרונים - כי אלמליח היא הסגנית שלו. יתכן שעכשיו יהיה מי שינסה להציג שזה לא מינוי רשמי, אבל אלו העובדות, היא האישה הבכירה במחוז אחרי זהבי".

בירור שערך "כיכר השבת" מעלה כי מפקחים קיבלו - לטענתם - הודעה מזהבי כי אלמליח היא הסגנית שלו עד למכרז שיצא, אך במשרד החינוך מכחישים זאת.

איציק זהבי סרב להגיב לכתבה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "העובדת משובצת בתפקיד מפקחת מתכללת בחינוך העל יסודי, ובנוסף לתפקידה בימים אלה מסייעת למנהל המחוז בתהליך בניית המחוז. תפקיד סגן מנהל המחוז יקבע במכרז, על פי חוק".

באשר לטענות על אפליית הספרדיות - במשרד סרבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר