האפליה ברישום נישואין

רב העדה האתיופית בפתח תקווה מזהיר "יקרה כאן אסון"

רב העדה האתיופית בפתח תקווה, הרב אליו עדיאל, מצהיר בשיחה עם "כיכר השבת", כי לא יתנצל בפני רב העיר ומזהיר: "אני רואה את התסיסה בקרב הנוער בעיר, זה יתפוצץ בצורה קשה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

רבני העדה האתיופית בעיר פתח תקווה מזהירים מהפגנות סוערות שעלולות להתרחש במידה והרבנות בעיר, לא תחדול מהקשיים שהיא מערימה לטענתם על בני הקהילה המבקשים להינשא ומסרבת לרשום אותם לנישואין. "יקרה כאן אסון", מזהיר אחד הרבנים בשיחה עם "כיכר השבת".

"אני מכיר הרבה זוגות שבאו להינשא ברבנות פתח תקווה ודחו אותם מסיבות לא רלוונטיות", אומר הרב אליו עדיאל מרבני הקהילה בעיר.

"כשהם מציגים תעודות שהם עברו גיור, מבקשים מהם להביא מכתב מרב מוסמך שיכתוב האם הם שומרים שבת למשל", הוסיף.

לפני כמה חודשים הפגינו חברי הקהילה נגד רב העיר הרב בנימין אטיאס ובתגובה לכך טוען הרב עדיאל כי "הוא ביקש ממני להתנצל שהקהילה הפגינה נגדו. הוא פגוע עדיין".

הרב מבהיר: "אני לא אתנצל. מה אני בעל הבית על בעיות שמתעוררות בקהילה כתוצאה ממחדלים?".

לדברי הרב עדיאל: "מדובר בתופעה שטוב שתמחק כמה שיותר מהר". הוא מזהיר כי "כרגע אני חושש שיהיה כאן אסון. הכתובת כתובה על הקיר. בבית הכנסת מדברים על זה ואני רואה את התסיסה בקרב הנוער בעיר. אם לא ישבו לפתור את הבעיה זה יתפוצץ בצורה קשה שאני אפילו לא רוצה לדמיין".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "יש לאבחן בין קהילת ביתא ישראל לבין הפלשמורה. הראשונים נדרשים לבירור יהדות. הפלשמורה: יש בעניינם הליכי גיור, שבסופם תעודת המרה. העמדה המשפטית הינה כי לא ניתן להפקיע גיור שנערך זה מכבר, הגם שהגר אינו שומר כיום תורה ומצוות. כלומר: מה שרלוונטי הוא המועד בו קיבל הגר תורה ומצוות בפני ביה"ד ובמעמד המילה והטבילה".

"ככל שיש ספק לדייני הגיור, הם לא יגיירו. אולם ברגע שגיירו, מנפיקים תעודת גרות ובעקבותיה תעודת המרה, שזהו המסמך הרשמי, שעליו חותם ראש העדה הדתית, קרי, הרב הראשי ונשיא ביה"ד הרבני, ושבעקבותיו ניתן להירשם במרשם האוכלוסין כיהודי. לאחר הנפקת תעודת ההמרה, שהיא בגדר אקט מינהלי, לא ניתן לערער על הגיור, כאמור, וכך צריכה להתייחס כל רבנות לעניין התעודה. ממילא אין מקום לכל שאלה בדבר שמירת תורה ומצוות לקראת הרישום לנישואין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר