נתניהו והרפורמים

ליצמן: אדבר עם נתניהו על פגישתו עם הרפורמים

השרים החרדיים תוקפים את פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרפורמים. ליצמן ייפגש עם נתניהו ויבהיר לו כי הפגישה הזו היא עוול. "אנחנו עושים כל מה שניתן", הוא אומר (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

המתקפה מחריפה: נציגי "יהדות התורה" וש"ס, הביעו בשיחו עם "יתד נאמן", מחאה חריפה ושאט נפש מהתנהלות הרפורמים ומפגישתו של נתניהו עימם, בפרט כאשר הסיעות החרדיות שותפות מרכזיות ומרכיבות את הקואליציה בראשותו.

שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר כי "הרפורמים זה הרס הדת, זיוף הדת, אין מילים אחרות להגדיר זאת. הם רוצים לתקוע רגליים בתוך המדינה כאן ואסור לתת להם בשום אופן. ניתן לראות את הנזק הגדול שחוללו ליהדות ארה"ב".

בדבריו הוא מתייחס להתייחסות בג"ץ בכל הנוגע לעתירות שמגישים הרפורמים, ובפרט בהתייחסות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הכותל המערבי. "הייתי רוצה לראות שהרפורמים הללו היו מגישים בג"ץ שאינם חפצים להוריד מנעליהם במסגד, האם בג"ץ היה מרשה לעצמו להחליט שאכן הם יכנסו למסגד בלא להוריד נעליים. מדוע רק במקום הקדוש ביותר לנו, הכותל המערבי, שהם מנסים להרוס כל סמל של קדושה, ביהמ"ש נותן להם את הפתח לזה. זהו הרס הדת וצריך להלחם בזה בכל תוקף ואנו עושים כל מה שניתן לעשות".

"הפגישה של נתניהו זה עוול כיוון שהם הורסים את המדינה, אני לא מפחד לומר לו זאת, ואדבר איתו על כך בהקדם. הם הולכים לגרום שאנו נאלץ לפתוח ספר יוחסין. אם זה מה שהם רוצים, זה מה שנעשה", מבהיר ליצמן.

בעניין הכותל המערבי מציין ליצמן, כי ברחבה המדוברת, אותה קבוצת הנשים הזויה נמצאת בה כבר מזה מספר שנים והן עורכות בה את הטקסים שלהם. "מנענו בהחלטת הממשלה שלא יהיה שום אזכור של רפורמים וקונסרבטיבים, ועל כך צריך להודות לרב דרעי".

יו"ר ש"ס, שר הפנים ופיתוח הנגב, אריה דרעי, אמר ל"יתד נאמן", כי "הפגישה של נתניהו עם ראשי הרפורמים פוגעת בנו מאוד, אנו השותפים הכי נאמנים שיש לרה"מ, הקואליציה בנויה מיחסי האמון הטובים שיש בין כל המפלגות ורה"מ יודע, אולי לא מספיק, כמה פוגעות בנו הפגישות הללו, גם בחו"ל וגם בארץ. הם האויבים הכי מרים שיש ליהדות ולכן אנו כל כך נפגעים וכועסים על הפגישות הללו, ומבהירים לו בכל הזדמנות על כך. לאחר הפגישה שערך כעת עם הרפורמים, אציע לחברי לראשי המפלגות החרדיות לעשות מעשה משותף, ולכתוב מכתב חריף לרה"מ להעמידו על חומרת הדבר ואת מבטה של היהדות הנאמנה על הפגישות הללו".

"הורדנו כל איזכור של רפורמים וקונסרבטיביים בהחלטת הממשלה כדי שלא תהיה בהם הכרה ולאחר שהוברר לנו מעל כל ספק שהרחבה הזו קיימת כבר שנים והם מקיימים את הטקסים שלהם שם, כך שלא חידשנו ולא הוספנו דבר. לצערי הרב, הרפורמים הפכו את פגישתם עם רה"מ לכביכול גיבוי, והם מציגים זאת כביכול נעשה כאן שינוי והחלטה היסטורית. לא מינה ולא מקצתיה, יש כאן תעתוע דמיוני. ההרחבה הזו קיימת שנים ואין שום הכרה ברפורמים, אבל נמשיך להלחם בהם ולא ניתן להם שום דריסת רגל. אבל בזכות הפגישות עם רה"מ הם מציגים כביכול הם השיגו משהו. כידוע לך, שר הדתות היה צריך להתקין תקנות לשם כך, אך הדבר לא יהיה, וודאי לא ניתן גיבוי לדברים הללו".

בנוסף מציין דרעי בעניין החלטת הבג"ץ שכפה על המועצה הדתית באר שבע להטביל "גרים" רפורמים במקוואות המיועדים לגיור. "הודעתי לרה"מ וליועץ המשפטי לממשלה, כי בעקבות פסיקת בג"ץ שמכריחה את המועה"ד לפתוח את המקוואות ל'גיורים' הרפורמים, משרד הפנים יוצא הנחייה בכתב שכבר נמסרה בעל-פה לכל המועה"ד והרבנויות ברחבי הארץ, לא לפתוח את המקוואות המיועדים לגיור לשום גורם, גם לא למערך הגיור הממשלתי, וכך לא יהיו חייבים להכניס אף אחד למקוואות אלו, ושמערך הגיור הממלכתי ימצא פתרונות, זו אינה בעיה שלנו".

שר הדתות, דוד אזולאי מציין כי "לצערי הרב הרפורמים טועים ומטעים. הכותל פתוח לכל יהודי ויהודי, ומי שרוצה יכול להתפלל בכל יום, עת ושעה, יש מקום לגברים ומקום לנשים ומה שהרפורמים חפצים זה להכניס צלם בהיכל. בנושא של הרפורמים אין מקום לפשרות ומי שמחפש היבדלות ולעשות דברים שהם בניגוד לתורת ישראל, הכותל אינו המקום לזה.

"התנגדנו לכך בישיבת הממשלה, כל הסיעות החרדיות, ונמשיך להתנגד לזה. לא ניתן להפוך את הכותל למקום של מריבה ומחלוקת, וכל מי שמנסים לעשות מחלוקת זהו מיעוט צעקני שאין לו שום אחיזה בכל מה שקשור לדת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר