"בל יימצא סלולרי לא כשר"

בעל מאפיית המצות התחייב לשלם מאה אלף שקל קנס

בעל מאפיית מצות שבשנה שעברה חייב את כל העובדים שלו להשתמש רק בסלולרי כשר, מתחייב השנה לשלם מאה אלף שקל קנס במידה ויימצא אצל אחד העובדים מכשיר לא כשר (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Danielle Shitrit/Flash90)

המאבק בפגעי הטכנולוגיה: בעל מאפיית מצות עבודת יד, התחייב לקהילה הרוכשת אצלו כמויות ענק של מצות, לשלם מאה אלף שקל קנס, אם יימצאו אצל אחד מעובדיו מכשיר טלפון סלולרי לא כשר.

מדובר במאפיית 'המצות המהודרות' בה בעל המאפיה יהודה קטינא החתים בשנה שעברה את עובדיו על קנס של 10% משכרו של מי שיימצא שהשתמש בסלולרי לא כשר. בנוסף, הוא רכש מכספו מכשירים סלולריים כשרים לעובדים שלא החזיקו מכשיר כשר.

לדברי גורמים במאפייה, "רבנים העלו בעבר את הבעיה כי בקרב העושים באפיית מצות, יש לעתים פועלים הרחוקים מיראת שמים וכאלה שמופיעים עם מכשירים סלולריים לא כשרים שבעניינים אחרים לא סומכים על כשרותם בשל זה".

"יש שתוך כדי העבודה מדברים דיבורים שאינם ראויים, מה שפוגם בקדושת המצה, במיוחד על רקע קדושת הפסח, שהוא כידוע מהספרים הקדושים: "פה סח", דיבור קדוש, תיקון לדיבור שהיה בגלות בימי שעבוד מצרים. הדיבור במכשירים לא כשרים, הוא כמובן פגם בטהרת 'פה סח'", הם מסבירים את עמדתם.

לאחר שהרבנים העירו כי אנשים שמשתמשים בטלפונים לא כשרים, קשה לסמוך על נאמנותם בכשרות המצות, הנהיג יהודה קטינא, מנהל מאפיית המצות, שהעובדים אצלו יחזיקו רק מכשיר כשר.

קטינא סיפר כי רבני הקהילות הבהירו, כי כשם שרבנים גדולי תורה אסרו לרכוש תשמישי קדושה מאת סופרים שיש ברשותם סלולרי לא כשר, כך יש להקפיד במצות. כדי שלא יהיה תירוץ לאי-מי מהעובדים, שהוא מוכרח לטלפן רכש קטינא בשעתו מכשירים סלולריים מאושרים, אותם מסר לעובדים שלא היה להם מכשיר כשר.

השנה, עלתה ההקפדה של הקהילות מדריגה. בחוזה שחתם קטינא עם אחת הקהילות החשובות, הוא התחייב מפורשות, כי "בל ייראה ובל יימצא" מכשיר סלולרי לא כשר אצל מי מעובדיו. הוא עיגן את החוזה עם "שיניים", בהתחייבות כי אם יימצא עובד כזה, המאפיה תשלם מאה אלף שקל קנס, שינוכה מהתשלום שהוא אמור לקבל עבור המצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר