כישלון לחרדים בירושלים

נציגי ש"ס נעדרו ו'מתחם התחנה' אושר עם חילולי השבת

בשל היעדרות נציגי ש"ס מהוועדה המקומית נכשלה ההצעה להתניית אישור תכנית 'מתחם התחנה' באיסור חילול שבת. פינדרוס: "מישהו פה קיבל משהו". צביקה כהן: "מגנה את ההיעדרות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החרדים בישיבת הוועדה (באדיבות המצלם)

כישלון לחרדים: בשל בריחת נציגי ש"ס נכשלה היום (רביעי) ההצעה להתניית אישור תכנית 'מתחם התחנה' באיסור חילול שבת במקום.

בוועדה המקומית שהתקיימה בשעה האחרונה בעיריית ירושלים בה דנים על עתידה של שמירת השבת במתחם הרכבת בעיר, השתתפו כל חברי המועצה החילוניים שהביעו התנגדו בקולניות ובנחרצות לכפיית שמירת השבת לטענתם במתחם התחנה, כשמולם חברי מועצת חרדים יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן וחיים אפשטיין.

חברי מועצת העיר החרדיים מטעם מפלגת ש"ס שלא השתתפו בוועדה ואף סגרו את מכשירי הפלאפון גרמו לאישור מתחם התחנה ללא התניית שמירת השבת במתחם.

לפי גורמים המעורים בנעשה בדיון, מיכאל מלכיאלי, נציג ש"ס בוועדה, נעלם ולא השתתף. מי שלכאורה היה אמור להחליף אותו הוא צביקה כהן, איש ש"ס, שגם הוא נעלם ולא הגיע.

צביקה כהן אומר ל"כיכר השבת" כי "תוך כדי סיור של אגף החינוך בבתי ספר בשכונת נווה יעקב קיבלתי את ההודעה ורצתי מיד לעירייה. חבר ועדה מטעמינו עזב את הדיון - קיבלתי את זה בהפתעה ותדהמה".

"הדבר הזה לא יכול להיות בבית ספרנו. בוודאי לא בסיעתנו סיעת ש"ס", אומר כהן ותוקף את מלכיאלי. "אני מגנה בכל התקיפות את ההיעדרות".

צביקה כהן מוסיף ואומר כי "אני מתכוון בתקופה הקרובה למנות ממלא מקום פעיל למלכיאלי בכדי למנוע תופעות שכאלו".

בקרב חברי המועצה החרדיים שהתבטאו בנחרצות והביעו עמדה תקיפה נגד חילול השבת בעיר שורר זעם רב על היעדרותם של חברי ש"ס.

יצחק פינדרוס, חבר מועצת העיר אומר ל"כיכר השבת" כי "הבן אדם היה בבניין ונעלם". לדבריו, "מישהו פה קיבל משהו בתמורה".

במהלך הדיון הציע חבר המועצה דב קלמנוביץ בשם הרב הראשי לירושלים הרה"ג אריה שטרן לדחות את ההצבעה בשבוע ובשבת הקרובה הוא יצא למקום על מנת לעמוד מקרוב על הנעשה בשטח, אולם יו"ר הועדה סירב לדון בהצעה.

סגן ראש בעיר מטעם "בני תורה" חיים אפשטיין הגיב על הכישלון ואמר כי "מדובר בשערורייה שטרם נראתה במחוזותינו. במחי הרמת אצבע יכולנו להיות הבוקר הזה עם הישג משמעותי למען קדושתה של העיר ירושלים. לצערנו, התברר לנו כי ישנם כאלו ששיקולים אחרים מלווים אותם בבואם להצביע בנושאים כה קריטיים".

תגובת מלכיאלי לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

צילום: ירושלים מאוחדת
צילום: ירושלים מאוחדת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר