התוכנית החדשה של משרד הבריאות: חיסון נגד שפעת גם בכיתות הנמוכות

למעלה מ-200 ישראלים חלו בשפעת קשה החורף. לפי הנתונים, רק ילד אחד מתוך 10 מחוסן נגד שפעת. התוצאה: המבוגרים נדבקים והמחלה מתפשטת. בעקבות זאת, מקדם משרד הבריאות תכנית חיסונים להפחתת מספר החולים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
רק ילד אחד מתוך 10 מחוסן נגד שפעת (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החורף הנוכחי נחשב לקטלני במיוחד בעקבות מותם של 30 מתוך 200 ישראלים שחלו בשפעת בצורה קשה, רובם בשל שפעת החזירים. בתגובה, החליט משרד הבריאות, בהובלת שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן־טוב, לקדם תוכנית חדשה שאמורה להפחית משמעותית את מספר החולים בשפעת ולמנוע את התפשטותה.

במסגרת התוכנית, החל מהחורף הבא, יחוסנו גם תלמידי בתי הספר היסודיים. אחיות של "שירותי בריאות התלמיד" יגיעו למוסדות החינוך בחודשי אוקטובר-נובמבר ויחסנו את הילדים. בשנה הבאה יחוסנו כל תלמידי כיתות א' בארץ, בשנה שלאחריה, כל כיתות א' ו-ב', כך שתוך 5 שנים יהיו מחוסנים נגד שפעת כל התלמידים עד כיתה ה' - הגילאים שנמצאים בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר להידבק במחלה.

רק 11% מילדי ישראל מחוסנים

התוכנית תחסן כ-850 אלף תלמידים בסך הכל, אך אם היא אכן תעמוד בציפיות, משרד הבריאות ישקול להרחיבה עד לכיתה י"ב. בשל מחסור בתשתיות לוגיסטיות, ילדי הגנים לא יחוסנו בשלב זה, אך קופות החולים יקבלו תמריצים ממשרד הבריאות באם יחסנו ילדים בגיל הגן באופן עצמאי.

כיום, מצביעים נתונים משרד הבריאות על סטטיסטיקה מדאיגה, לפיה רק ילד אחד מתוך 10 ילדים מחוסן נגד שפעת, כלומר כ-11% מילדי ישראל. התוכנית החדשה תגדיל את מספר המחוסנים ל-90% מחוסנים לפחות בכל שכבת גיל. חשוב לציין שמשרד הבריאות מדגיש כי תלמיד שהוריו יתנגדו, לא יהיה חייב להתחסן.

גורם מרכזי בהפצת השפעת: הילדים

מטרתה של התכנית להפחית משמעותית את התפשטות השפעת בארץ, כיוון שהילדים נחשבים גורם מרכזי בהפצת השפעת בחורף.

"על פי הנתונים שבידינו חלק גדול ממקרי השפעת מקורם באוכלוסיית הילדים", אמר השר ליצמן. "מלבד ההאטה בתחלואה, הכנסת מערך החיסונים לבתי־הספר גם תקל על העומס הקיים בקופות החולים ובבתי־החולים בעונת החורף".

בימים הקרובים תאושר התכנית שעלותה מוערכת בכ-10 מיליון שקלים לכל שכבת גיל. התכנית תמומן על ידי משרד האוצר ומתקציבי קופות החולים, שידרשו להזמין פחות חיסונית לאוכלוסייה הכללית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר