סערת 'מחתם התחנה'

מלכיאלי דרש, ברקת נענה ודחה את הדיון במועצת העיר

חבר מועצת עיריית י-ם מיכאל מלכיאלי שבהיעדרו מוועדת המשנה לתכנון ובניה הביא לאישור 'מתחם התחנה', שיגר מכתב לראש העיר ניר ברקת, בו הוא דורש לקיים דיון חוזר • בפנים: המכתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר א' תשע"ו | 24.02.16
ברקת ומלכיאלי (צילום: באדיבות המצלם, פלאש 90)

חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי הגיש בצהריים (רביעי) מכתב לראש העיר ניר ברקת בו הוא דורש ממנו לקיים דיון נוסף בנושא 'מתחם התחנה' לאחר שוועדת תכנון ובניה דחתה את ההצעה של הנציגים החרדים לאשר את התקציב בתנאי שלא יהיו חילולי שבתות, זאת עקב היעדרותו מהדיון מה שמנע רוב להצעה החרדית.

מוקדם יותר דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי המהלך לבקשת דיון נוסף סוכם בין מלכיאלי ליו"ר ש"ס אריה דרעי. מלכיאלי הסביר את היעדרו ואמר כי "הייתי בוועדה וראיתי שיש רוב לחרדים ולכן יצאתי לדיון נוסף בנושא הקצאות לבתי כנסת, לאחר מעשה, שהתברר לי שההצעה עברה, ובהתייעצות עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוחלט להגיש בקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש".

ואכן, שעה קלה לאחר מכן שיגר מלכיאלי מכתב לראש העיר ברקת וליו"ר ועדת תכנון ובניה מאיר תורג'מן ודרש דיון מחודש בנוסף לבקשה לבטל את הדיון בוועדה המחוזית.

במכתב כותב מלכיאלי לברקת ותורג'מן: "היום ט"ו אדר א' תשע"ו, אושרה בהצבעה בוועדת המשנה לתכנון ובניה - תב"ע, תוכנית 611002, ברוב של חמישה תומכים מול ארבעה מתנגדים ונמנע אחד".

מכתבו של מכליאלי

מלכיאלי תוקף את התוכנית וכותב לראש העיר: "תוכנית זו כפי שאושרה פוגעת במרקם העדין של החיים בשיתוף בעיר ירושלים, פוגעת פגיעה אנושה בקדושתה של השבת, ובסטטוס קוו הנהוג ומקובל בעיר, והמקובע אף בהסכם שנחתם עמך לאחר הבחירות האחרונות".

בשלב הזה מצטט חבר המועצה את החוק הקובע כי יש אפשרות לבקש דיון מחודש כפי שכתוב בסעיף 18-ז לחוק תכנון ובניה.

מלכילאי פונה לברקת ותורג'מן ומבקש: "כראש עירית ירושלים, וכיו"ר ועדת תכנון ובניה המקומית, הנני לבקשך להעלות לדיון במליאת הוועדה הקרובה את התוכנית 307116, כנדרש ע"פ סעיף 18ז האמור".

לדבריו: "נודע לי כי הוועדה המחוזית שיבצה את התוכנית שבנדון לדיון ביום 1 מרץ 2016 בשעה 9:30 בבוקר. לאור בקשתי הנ"ל אבקש שעיריית ירושלים תפנה לוועדה המחוזית ותדרוש שהתוכנית שבנדון לא תידון בוועדה המחוזית עד לאחר הדיון שיתקיים במליאת הוועדה כמבוקש".

"כל עוד לא ייעשה כן אין להחלטה שהתקבלה היום בועדת המשנה כל תוקף חוקי", מבהיר מלכיאלי.

בעקבות המכתב, סיכם ברקת עם מלכיאלי כי מועצת העיר לא תעלה לאישור את 'מתחם הרכבת'. משמעות ההחלטה, שלדיון שנערך היום בוועדה בו הפסידו החרדים, אין משמעות.

בתוך כך, חברו לסיעה, נחמניאל סבן, הגיב גם הוא לסערה וגיבה את מלכיאלי: "חברי לסיעה, מיכאל מלכיאלי נעדר מההצבעה והסביר גם לי בשיחה איתו, מה גרם לחוסר ההבנה בשעת ההצבעה, אני בוחר להאמין לו, מדובר בבן תורה אמיתי שפועל למען הציבור ולמען התורה והשבת וקדושת ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר