"המובחר שבחבורה"

ההרוג בשוגג בפיגוע בגוש עציון: קצין צה"ל סרן אליאב גלמן

הותר לפרסום כי היהודי שנהרג בשוגג מירי כח צה"ל לניטרול המחבל בפיגוע בגוש עציון - הוא אליאב גלמן ז"ל, בן 30 תושב כרמי צור, המשרת כסרן במילואים בחיל האוויר (חדשות, צבא וביטחון)

אליאב גלמן (צילום: מתוך ynet)

הותר לפרסום: קצין צה"ל במילואים, אליאב למן ז"ל, הוא היהודי שנהרג בשוגג מירי צה"ל בפיגוע בצומת גוש עציון, מוקדם יותר.

אליאב גלמן, כבן 30, נשוי לרינת ואב לשני ילדים, בני 5 ושנתיים, מתגוררים ביישוב כרמי צור. הוא שירת כסרן במילואים ביחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי מחבל ערבי הגיע אל צומת הגוש וניסה לדקור את הקצין, כח צה"ל שאבטח את הצומת ירה לעבר המחבל, ובשוגג אחד הכדורים פגע בחזהו של הקצין שנפצע אנוש.

זירת הפיגוע (צילום: מד"א)

הוא פונה תוך כדי פעולות החייאה מתקדמות לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוכנס לחדר הניתוח, אך לאחר כשעה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

המחבל הוא ממדוח עמרו בן 26 מדורא בדרום הר חברון, ברשתות הפלסטיניות מדווחים כי המחבל שימש כמורה. הוא נורה בידי כח צה"ל ונפצע באורח בינוני.

אחיו של ההרוג ספד לו: "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט. בקרוביי אקדש. אנחנו מתעסקים במשפחה בביטחון, בהתיישבות. אחי נפל, הוא המובחר שבחבורה. מעבר לזה שהיה מ"פ, לוחם דגול בעל מידות, מצוין, דייקן, אהוב, אוהב, קשור לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל. היה עמל בתורה, כל יום, היה קם, לא משנה מה קרה בלילה, איפה ומה היה, גם בצבא. דף יומי, לימוד תורה, היה מחובר כל הזמן לשורשים של עם ישראל, של ארץ ישראל, של התורה הקדושה".

"אחי נפל בקרב, בקרב שאנחנו מכירים כבר תקופה ארוכה. אבל הקרבות והפרעות כבר 150 שנה בעם ישראל מאז חלל הקרב הראשון ב-1873. גם אחי נכנס, אחי היקר, נכנסת למעגל הזה, לאותו מגש כסף ש-150 שנה העם הזה, בדור התחיה, ממשיך וגואל את ארץ ישראל ובונה את מדינת ישראל. ה' נתן, ה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

אש המועצה דוידי פרל אמר כי "הכאב הגדול ממלא את הלב. אליאב הוא קרבן נוסף במלחמה על גוש עציון. מלחמה שהחלה לפני עשרות שנים ועדיין לצערנו לא נגמרה. אנחנו כעת יחד עם המשפחה ותושבי כרמי צור בכאב הגדול ונצטרך יותר מאוחר לראות מה הצעדים שממשלת ישראל עושה בשביל לשנות את המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר