עדות של אישה חרדית

"רב הקהילה 'ארב' לי ליד הבית כי חבשתי מטפחת ולא פאה"

אישה מקהילת חב"ד שחבשה מטפחת במקום פאה כנהוג בחסידות, הצליחה להרגיז את רב הקהילה שעקב אחריה ונזף בה. במקרה אחר, הציע הרב לאישה לבקש תרומה ולרכוש פאה נוספת (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הטרדה מוצדקת? ל"כיכר השבת" נודע כי רב מוכר מקהילת חב"ד בארץ, מנהל מעקב אחר אישה אשר יצאה מביתה מספר פעמים כשהיא חובשת מטפחת ולא פאה, זאת בשל הוראתו של הרבי מליובאוויטש להקפיד על חבישת פאה נוכרית בציבור.

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", הרב פגש באישה במספר הזדמנויות ביישוב בו הם גרים, וביקש לשוחח איתה במטרה למנוע ממנה ללכת שוב ברחוב כשמטפחת לראשה. האישה לא חשה בנוח מכך, והתחמקה משיחה עמו. באחת הפעמים, המתין הרב לאישה בסמוך למוסד החינוך בו לומדים ילדיה, וכשהתקרבה, הגיש לה "תקנון צניעות" מודפס, על פיו היא מתבקשת לנהוג.

בשבוע שעבר, נאלצה האישה לצאת מביתה כשהיא חובשת מטפחת, בניגוד לבקשת הרב. לטענת האישה, הרב שוב חיכה לה בסמוך למוסד החינוך, וכשראה אותה, ניגש אליה, נזף בה ואמר "זו פעם שנייה שאני מעיר לך על הנושא. איך את מעזה לצאת עם מטפחת ובניגוד לתקנון הצניעות?".

לדברי האישה, היא הסבירה לרב שהפאה אצל הפאנית, ולכן יצאה במטפחת. בתגובה, הציע לה הרב לבקש תרומה של כמה מאות שקלים כדי שתרכוש פאה חדשה. האישה נפגעה מהדברים, והלכה מהמקום.

לטענתה, למרות שהבהירה לרב שהיא אינה יוצאת במטפחת בכוונה, אלא בשל אילוצים שונים, הרב ממשיך לעקוב אחריה ולהמתין לה בסמוך לביתה ולמוסדות החינוך בהם לומדים ילדיה.

חשוב לציין שאמנם חבישת פאה נוכרית היא הוראה של האדמו"ר מחב"ד, אך רבני הקהילות בחסידות אינם נוהגים לבצע אכיפה הכוללת ניסיונות חוזרים ונשנים לקיום שיחת הבהרה עם הנשים באופן בלתי אמצעי.

גורם המקורב לרב מסר כי "הטענות המובאות בכתבה לא היו ולא נבראו, וכל מטרתן - לפגוע בשמו של הרב ובחסידות חב"ד. הרב אינו אורב לאף אחד ואין בכוונתו להתייחס להשמצות זולות. באשר למתלוננת, הרב פנה מספר פעמים לאותה אישה, באופן מכובד, וגם ע"י שליחים, בכדי שתכבד את כללי הצניעות המקובלים במקום, וזאת לאחר שקיבל מספר פניות מתושבים שרגשותיהם נפגעו מהופעתה - הנוגדת את הוראות הצניעות שהתווה הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. במקום לכבד את בקשת הרב ואת רגשות התושבים בחרה האישה להוציא דיבה רעה על הרב ועל כך יש להצטער צער רב. נקווה כי עד מהרה תשוב בתשובה שלמה ותנהג כפי המצופה מאישה יראת שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר