גלריה: הכנסת ספר תורה לזכר נרצחי הטבח בהיפר-כשר בפריז

ברוב פאר והדר: הוכנסו שני ספרי התורה לזכר נרצחי המרכול הכשר בפריז. ראש הממשלה שכתב אות בספר שיגר ברכה מיוחדת: "תמיד עומדים לצדכם ובפרט בימים האלה אנחנו זוכרים את נרצחי המרכול הכשר" (בעולם)

(צילום: יח"צ)

במעמד מרגש ורב רושם הוכנסו לבית הכנסת של הקהילה היהודית, שני ספרי התורה לזכר נרצחי הפיגוע במרכול הכשר בפריז. באירוע שהתקיים אמש (שלישי) השתתפו משפחות ארבעת הנרצחים, ברהם, חטאב, סעדה, וכהן.

את האירוע כיבדו בנוכחותם רבני הקהילה, רבה של פריז הרה"ג מיכאל גוגנהיים, הרה"ג דניאל עבדלחק רב הקהילה היהודית ברובע ה-19, הרה"ג משה בוסו, הרה"ג נועם לוסקי והרה"ג פרץ ברהם רב ביה"כ ואחיו של פיליפ הי"ד, נשיא הקונסיסטואר ד"ר יואל מרגי, חברי ועד הקהילה, נכבדים ואישי ציבור רבים.

עין לא נותרה יבשה עת הוכנסו לאולם ספרי התורה שהגיעו מישראל. הציבור קם על רגליו וקיבל אותם בשירה וריקודים במשך דקות ארוכות. רבני הקהילה הרעיפו שבחים על ארגון "הוועד העולמי למען עניי ארץ ישראל" שנטל על עצמו את היוזמה לתרומת הספרים, ועל מעשי הצדקה והחסד הנעשים למען החולים והנזקקים במהלך השנה כולה.

"זו זכות גדולה עבורנו שיהודי ארץ הקודש התאחדו בחסות הארגון הקדוש מיסודו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, ומעניקים לנו נר זיכרון חי לאחינו שנרצחו על קדושת ה'. נתפלל גם אנחנו עבורם לשמירה ולהצלחה ושלא יאונה להם כל רע" אמר הרב הראשי לפריז.

האירוע התקיים תחת מעטה כבד של אבטחה בשל המצב הבטחוני הרגיש השורר בצרפת וניכר כי ממשלת צרפת איננה לוקחת סיכונים מיותרים. בנין הקהילה מאובטח כל שעות היממה אך לקראת האירוע תוגברה האבטחה ונפרסו כוחות באיזור.

באירוע הוקרנה ברכה מיוחדת ששיגר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ליהודי צרפת ובו סיפר כי היתה לו הזכות להימנות בין כותבי האותיות בספר התורה. "הדבר הזה מבטא את אהבתנו לכולכם" אמר. ראש הממשלה חתם את דבריו במילים "עם ישראל חי" וזכה לתשואות רמות בקרב הקהל באולם.

בין כותבי האותיות בספר היו גם שרים נוספים בהם שר החינוך נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, חה"כ אביגדור ליברמן, וראש המוסד יוסי כהן. בני משפחות הנרצחים ורבים מבני הקהילה כתבו את האותיות האחרונות בספר.

הרה"ג פרץ ברהם אחיו של הקדוש פיליפ ברהם הי"ד דיבר על מעלת הנצחת נפטרים באמצעות דברים שבקדושה ואמר: "אין נחת רוח גדולה יותר לנשמת הנפטר מאשר תורה ומעשים טובים, כאן יש לנו ספר תורה שכל מהותו חסד ומעשים טובים, הועד העולמי הוא ארגון שכולו צדקה וחסד ובמעשה הזה הוא אביא גם לאחדות גדולה"

הודיה חטאב אחות הקדוש יואב הי"ד אמרה: "כשאני רואה את ספרי התורה מונחים אני יודעת שלאחי יש קורת רוח בשמים". בתום האירוע אף כתבה מכתב נרגש לארגון ה"ועד העולמי" ובו הודתה על היוזמה והתרומה.

את האירוע חתם הגאון רבי משה בוסו שליט"א, נכדו של סידנא באבא סאלי זיע"א במעמד קבלת עול מלכות שמים וההתרגשות במקום היתה גדולה. רק לאחר חצות יצאו ספרי התורה מלווים בשירה ובריקודים לעבר בית הכנסת. גם מזג האויר החורפי והגשם לא עצרו את ההתלהבות ובשבת הקרובה וכבר בשבת הקרובה יקראו בספר התורה שאת רוב אותיותיו תרמו תושבי ארץ ישראל והשלימו יהודי צרפת לזכר נשמות הקדושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר