תיעוד כואב

אלפים ליוו את אליאב גלמן: "התינוק לא יזכה לקבל חיבוק ממך"

אלפים ליוו אמש למנוחות את רב סרן אליאב גלמן ז"ל, שנהרג בשוגג מירי צה"ל בפיגוע בגוש עציון. אחיו ספד: "לא פחדת מהמוות, ותמיד דאגת למשפחתך. מי ייקח את יואב לבית הכנסת? • תיעוד (בארץ)

האלמנה (במרכז) ממררת בבכי (צילומים: יונתן זינדל - פלאש90; וידאו: דניאל אליאור - ynet)

דרכו האחרונה: אלפי בני אדם ליוו הלילה (רביעי) למנוחות, את רב סרן אליאב גלמן ז"ל, שנהרג בשוגג מירי צה"ל לעבר מחבל, בפיגוע בצומת גוש עציון, הלוויה הצבאית התקיימה בבית העלמין כפר עציון.

גלמן, בן 30, נשוי לרינת ואב לשנים השתחרר משירות קבע לפני כחצי שנה, ואתמול היה בדרכו חזרה הביתה מיום מילואים. מחבל ערבי רץ לעבר התחנה בה עמד, כח צה"ל מגדוד חרוב פתח לעברו באש, כשבמקביל גם גלמן שולף את אקדחו ומנסה לירות במחבל, אלא שלמרבה הצער אחד הכדורים פגע בחזהו, הוא נפצע אנושות וכעבור זמן קצר נפטר מפצעיו.

אחיו אייל ספד בבכי: "לא פחדת מהמוות, ותמיד דאגת למשפחתך. ומה עכשיו? מי ייקח את יואב לבית הכנסת? מי יתמוך ברינת בלידה? בעוד חודש וחצי ייצא התינוק, בשרך מבשרך, אבל לא יזכה לקבל חיבוק ממך".

האח רענן אמר בקול חנוק: "אחי הצעיר אליאב. בחרנו כל האחים להיפרד ממך. אני רוצה להודות לך שזכיתי להיות לידך כל השנים. אח מתוק. תודה על השיחות המשותפות, הייתה לך תפיסת עולם, משנה סדורה. שמחתי שעברת לגור לידינו. זהו לא כבוד אחרון, אלא כבוד לעם ישראל. אליאב היה רוצה לראות את כולנו עם חוסן. הופתענו היום אבל לא הוכרענו, זו מלחמה שלא התחילה לפני חודשים. אנחנו ננצח".

אל"מ יאיר וולנסקי, מפקד חטיבה 401, אמר: "נפרדנו הבוקר לאחר התרגיל. קשה לבטא את ההלם עם הישמע הבשורה המרה. שמענו עליך רבות בשעות האחרונות. חווינו את תרומתך בצוק איתן, אז בצניעותך לא שיתפת רבים במעשיך, אבל אנו, המפקדים והחיילים, יודעים הרבה. היית תמיד שקט אבל ברגע האמת היית נחוש מאוד ודרוך".

בשם צה"ל ספדאל"מ אורן אבן: "רינת, יאיר ויואב - עומדים אנו המומים וכואבים. הכרתי אותך לפני שנה וחצי, לוחם חכם, עמוק וחד. היית שותף להקמת בית הספר לשיתוף פעולה אווירי והצלחות רבות לזכותך. בצוק איתן נלחמת בנחישות, כתף אל כתף עם חיילי היחידה. תרומתך להגנת הבית הייתה עד הרגע האחרון, באימון. משפחה יקרה, אין מילים לנחם, כל שנוכל להציע זה לתת כתף. הותרת חלל עמוק מצדיעים לך יהי זכרך ברוך".

שר הקליטה זאב אלקין אמר בהספדו: "שכן, קצין, לוחם, גיבור ישראל. הלכת מאיתנו פתאום בצומת הגוש, צומת הדמים. איזה מחיר שילמנו בצומת הזה. צומת שהפך סמל לאחיזה שלנו בחבל הארץ הזה. חזרנו פעם אחר פעם והם ניסו לרצוח בנו על האחיזה בחבל הארץ הזה. הצומת שמר על הדרך לירושלים, לא סתם נוהרים לפה כדי להחליש את השמירה עליה. אבל לא ישברו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר