"על הממשלה להקפיא את החלטתה"

הרבנות: החלטת הממשלה לא חוקית, מחויבת להתייעץ איתנו

מועצת הרבנות הודיעה כי החלטת הממשלה על "הכותל הרפורמי" אינה חוקית מאחר והיא מחויבת להתייעץ עמם וקוראת להקפיא את ההחלטה • החלטת המועצת המלאה בפרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת מועצת הרבנות הראשית, היום (באדיבות המצלם )

סערת הרפורמים: מועצת הרבנות הראשית בראשות הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו התכנסה בצהריים (חמישי) לדון בהחלטת הממשלה להקים רחבת כותל רפורמית ובכך למעשה, לראשונה בהיסטוריה, להכיר בהם.

הבוקר הוזמן לישיבה גם הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, שבין דבריו אמר לרבנים: "אם המועצה והרבנים לא ייאשרו את מתווה הרפורמים, לא יהיה מתווה".

כמו כן הרב אמר לחברי המועצת כי המתווה הונח על שולחנם של גדולי ישראל אך סרב לפרט את שמות גדולי ישראל.

הגאון רבי יהודה דרעי הציע להשהות את המתווה עד שהממשלה תתייעץ עם מועצות הרבנות הראשית. בתגובה אמר לו הגאון רבי שמעון אליטוב: "אנחנו יוצאים נגד ההסכם. לא מחכים שיזמינו אותנו ולא צריכים טובות. אנחנו נגד".

בסיום הישיבה הודיעה מועצת הרבנות הראשית כי היא דורשת מממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד שתמלא את חובת ההתייעצות עם מועצת הרבנות הראשית.

החלטת מועצת הרבנות הראשית

בהחלטת מועצת הרבנות, מותחים הרבנים ביקורת קשה על החלטת הממשלה וטוענים כי היא אינה חוקית שכן על פי החוק הדבר צריך להיעשות בהתייעצות אתם ובהמלצות הרבנים הראשיים לישראל.

על הרפורמים כותבים הרבנים כי הם חרטו על דגלם עקירת תורת ישראל. בנוסף, הרבנים מאשימים את הרפורמים בהתבוללות המתפשטת בעולם.

בנוסף, מועצת הרבנות מתחה בהחלטה ביקורת מרומזת על הגר"ש רבינוביץ: "המועצת מציינת כי רב הכותל והמקומות הקדושים הרב רבינוביץ יבצע את פעילותו אך ורק בהתאם להנחיות הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר