בגלל טעות אנוש?

המשגיח נדהם: דגים מסוכנים ולא כשרים ברשת "יינות ביתן"

משגיח כשרות מטעם רבנות אשקלון גילה בסניף של רשת "יינות ביתן" משלוח שהכיל דגים לא כשרים ומסוכנים, כמו גם "פירות ים". הרבנות הורתה לפתוח בבדיקות גם בסניפים נוספים של הרשת (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דגים מסוכנים התגלו ב"יינות ביתן": משגיח כשרות מטעם רבנות אשקלון שבדק משלוח של דגים בסניף של רשת הקמעונאות "יינות ביתן" בעיר אשקלון, גילה כי בין הדגים הכשרים הוכנסו מספר דגים לא כשרים ו"פירות ים" האסורים למאכל לפי ההלכה, זאת ככל הנראה בעקבות טעות אנוש.

בין הדגים ו"פירות הים" שנמצאו במשלוח הדגים, אותרו גם מספר דגים שעל פי המשגיח אף מסוכנים למאכל, זאת ללא קשר לאיסור הכשרותי החמור בדבר. הדגים שנמצאו במשלוח הדגים הכשרים היו בגדלים שונים. לפי משגיח הכשרות, בין הדגים ניתן למנות גם את הדג המכונה "אבו נפחא", מהדגים הרעילים ביותר בעולם שעלול להווה סכנת חיים גם במגע.

המשלוח שהתגלה (באדיבות הרבנות הראשית)

בעקבות הגילוי, הודיעה היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לכל משגיחי הכשרות הרלוונטיים בארץ לא לאשר משלוחי דגים בהם יש חשש להימצאות הדגים הבעייתיים. במקביל, נכון לעתה נאסר על הרשת לשווק את הדגים המגיעים בתפזורות.

בנוסף, היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות הורתה למשגיחי הכשרות בארץ לבדוק לאלתר את כל משלוחי הדגים המעורבים בסניפי יינות ביתן בארץ. בשעות האחרונות החלו המשגיחים לבדוק את המשלוחים הבעייתיים.

(באדיבות הרבנות הראשית)

הרב חיים מלכה, רכז דרום של הרבנות אומר ל"כיכר השבת" כי לא מדובר בפעם ראשונה. לדבריו, בחודשים האחרונים נמצאו מספר דגים ויצורי ים לא כשרים בסניפי יינות ביתן. בעקבות הדברים הוזמן מנכ"ל הרשת לשימוע ברבנות ויוצעו לו מספר פתרונות למשלוחים הבעייתיים שהופסקו ביניים".

בין הפתרונות שהציעו הגורמים הרלוונטיים ברבנות: הענקת תוספת שכר למשגיחים שיבדקו בדקדקנות רבה את הדגים, שכן הדגים הקטנים קשים מאוד לזיהוי. פתרון נוסף שנשקל הוא שליחת משגיחי כשרות לאוניות הדיג על מנת שימיינו את הדגים הכשרים.

דג "אבו נפחא" קטן שנמצא במשלוח (באדיבות הרבנות הראשית)
(באדיבות הרבנות הראשית)

לדבריו, התקלה החמורה התגלתה רק במשלוחי דגים שכוללים מספר זני דגים, אליהם חדרו הדגים הבעייתיים. למרות זאת, נכון לעתה אין חשש להמצאות דגים שאינם כשרים או דגים מסוכנים במשלוחי דגים ממוינים הכוללים רק סוג דג אחד.

מרשת יינות ביתן נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "יינות ביתן משווקת אך ורק דגים כשרים ופועלת בפיקוח ובתיאום עם הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר