מאבק חרדי חדש

למה רק לסטודנטים? בחורי ישיבות דורשים הנחה בתחבורה הציבורית

תלמידי ישיבה מרחבי הארץ דורשים לכלול גם בני ישיבות ב"הנחות סטודנט" בתחבורה הציבורית, ולא רק סטודנטים ובנות סמינר: "כל מדינה מממנת גם סטודנטים שהם לא פרודוקטיביים" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תחבורה ציבורית, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

התארגנות של נציגי בחורים מישיבות שונות בישראל פתחו במאבק בניסיון להביא להנחת סטודנט בתחבורה הציבורית גם לבחורי ישיבה - ולא רק לסטודנטים ובנות סמינר.

"מדובר ב-33% אחוז הנחה, סכום משמעותי מאד למשפחות אברכים, לפני הרבה שנים טיפלו בבנות הסמינר שיקבלו את ההנחה בזכותו של ח"כ גפני והגיע הזמן שיטפלו גם בנו" אומר ל"כיכר השבת" אלי כץ ממובילי המאבק, "עם הרפורמה החדשה של ערך צבור, הרי שזה יעלה הרבה פחות לקופת המדינה".

בעקבות הרפורמה, יצויין, כל מי שמטעין כסף בכרטיס הרב-קו מקבל 20% הנחה. הנחת סטודנט כיום היא תוספת של 13% בלבד, זאת מפני שההנחה של 33% היא הנחה מהסכום המקורי.

מדובר בהפרש משמעותי, לדוגמא: בעוד אדם רגיל שמטעין 100 שקל מקבל 125, סטודנט שיטעין 100 שקל יקבל 150. אפשרות נוספת שפחות רלוונטית לבחורי ישיבות היא מסלול "סטודנט מורחב" באמצעותו ניתן לקנות כרטיס חופשי שנתי. המעניק נסיעות חינם במגוון אזורים והנחה של 50% בחלקים אחרים בארץ.

"אני מאמין שהציבור ירגיש הכרת הטוב עצומה למי שיקח על עצמו את הנושא, ללא ספק זו הנחה שאנשים ירגישו בכיס. אנחנו פגשנו ונפגשים כל הזמן עם הח"כים בנושא ותתפלא לשמוע שגם הח"כים החילונים מבינים בנחיצותו של המאבק" אומר כץ.

"תראה, כל מדינה מממנת גם סטודנטים שהם לא פרודוקטיביים כדוגמת סטודנטים למדעי הרוח, מפני שכל מדינה או אומה מבינה את החשיבות שיש בלגדל אנשים דגולים, אנשי רוח, שיהפכו את המדינה למדינה מוסרית, גם אם הם לא רווחיים מבחינה כלכלית" ממשיך כץ וטוען כי "כך גם בחורי ישיבות".

"אם המדינה חוקקה את חוק הגיוס, הוי אומר שהמדינה מכירה בחשיבותה של לימוד התורה, לא משנה מה המניעים שלה. עצם החוק שבחורים פטורים מצבא זה מה שהוא מבטא, ואם כן גם לנו מגיע שוויון מלא בהנחת סטודנט בדיוק כמו סטודנט לפילוסופיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר