כיצד פירוק רכבים ישנים תורם לאיכות הסביבה?

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לשמירה על איכות הסביבה. יחד עם זאת, בחלק מהתחומים המודעות הציבורית עדיין נמוכה. למשל בנושא של כלי רכב חדשים וישנים. הרבה אנשים מודעים לכך שככל שהרכב חדש יותר הוא בדרך כלל מזהם פחות, אבל מה עושים עם רכב ישן מאוד?

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: יח"צ)

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לשמירה על איכות הסביבה. יחד עם זאת, בחלק מהתחומים המודעות הציבורית עדיין נמוכה. למשל בנושא של כלי רכב חדשים וישנים. הרבה אנשים מודעים לכך שככל שהרכב חדש יותר הוא בדרך כלל מזהם פחות, אבל מה עושים עם רכב ישן מאוד?

כמות הרכבים החדשים שנמכרים מידי שנה נמצאת במגמת עלייה, מה שגורם לירידה בביקוש לרכבים ישנים שנמצאים במצב ירוד. את הרכבים הללו לא קל למכור ולכן הם נשארים בחניונים ולא זזים ממקומם במקום להיות ממוחזרים, או שנעשה בהם שימוש במצבם הירוד מה שמגביר במיוחד את הזיהום הסביבתי.

כדי להפחית את הפגיעה ולצמצם נזקים, הקים משרד התחבורה גוף שעוסק בהסמכת חברות לרכישת רכבים לפירוק - האפשרות הנפלאה התגלתה לרבים ומגוון אנשים פרטיים וחברות החלו לפנות אל אותן חברות. לתהליך יש רק יתרונות שכן ניתן להרוויח גם ממכירת הרכב וגם מרכישת רכב לפירוק - מי שמוכר את הרכב הישן מקבל תשלום, החברה שרכשה את הרכב מקבלת חלקי חילוף או מוכרת את הברזל של הרכב שמגיע למחזור והתושבים נהנים מסביבה פחות מזוהמת.

איך מתבצע התהליך?

חשוב מאוד לפנות רק אל חברת פירוק רכבים שהוסמכה וקיבלה רישיון ממשרד התחבורה. כמו כן, יש לוודא כי החברה קיבלה את כל האישורים הנדרשים מהמשרד לאיכות הסביבה. מעבר לכך, יש לבדוק מהו הוותק והניסיון של החברה - מומלץ לקבל את השירות מחברה ותיקה ובעלת ניסיון רב בתחום.

כמו כן, מומלץ לבדוק מול מי החברה עובדת - האם היא מספקת שירות ללקוחות גדולים או קטנים, האם היא זמינה ללקוחותיה, אילו סוגי רכבים היא קונה ומהו המחיר שהיא מציעה עבור הרכב שלכם.
כדי לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר מומלץ לפנות אל מספר חברות ולערוך השוואה.

לפני שתמכרו את הרכב יהיה עליכם ליצור קשר עם משרד התחבורה ולדווח על כך שאתם מורידים את רכבכם מהכביש - לאחר מכן יימחק מספר הזיהוי של הרכב. אחרי שיבוטל רישיונו של הרכב תהיו זכאים לקבל מענק כספי.

חברת הפירוק שתבחרו תשלח גרר שיגרור את הרכב ותשלם לכם תמורתו - המחיר יכול להיקבע לפי מחירון או לפי הסכם שיתבצע ביניכם. בהמשך, תפרק החברה את הרכב, תאתר אל חלקיו התקינים ותשתמש בהם.
חלקי הברזל, הפלסטיק וכו' שנמצאו לא תקינים יועברו למיחזור כאשר תהיה הפרדה בין החומרים השונים.

תהליך כל כך פשוט שבו כולם מרוויחים

באמצעות מכירת הרכב הישן תתרמו גם לאיכות הסביבה וגם לבטיחות בדרכים, משום שחלק מהרכבים הישנים אינם בטיחותיים ועלולים לסכן אתכם, את הנוסעים שנמצאים איתכם ואת הנהגים והולכי הרגל האחרים.

מיחזור החלקים והורדת הרכבים הישנים מהכביש תפחית את זיהום האוויר (רכבים ישנים פולטים הרבה יותר גזים רעילים), אתם תרוויחו את התשלום עבור הרכב וכולנו נרוויח סביבה נקיה יותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר