לאחר 75 שנה: האוניברסיטה תחזיר ציור שנשדד על ידי הנאצים

75 שנים לאחר שהנאצים בזזו ציור יקר ערך בשם "רועה מביאה את הכבשה" מאביה של ניצולת השואה לאונה מאייר, אוניברסיטת אוקלהומה אליה התגלגל הציור הודיעה כי תשיב את היצירה לניצולת השואה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

האוניברסיטה תחזיר את הציור לניצולת השואה: 75 שנים לאחר שהנאצים בזזו ציור יקר ערך בשם "רועה מביאה את הכבשה" מאביה של ניצולת השואה לאונה מאייר, אוניברסיטת אוקלהומה אליה התגלגל הציור הודיעה כי תשיב את היצירה ששוויה מוערך בכ-1.5 מיליון דולרים - לניצולת השואה.

הציור שצויר על ידי הצייר היהודי-צרפתי קאמי פיסארו לפני כמאה ושלושים שנים ונרכש על ידי אביה של מאייר, נשדד על ידי הנאצים בשנת 1941 במהלך כיבוש צרפת על ידי הנאצים, הציור התגלגל בסופו של דבר לארצות הברית, ככל הנראה על ידי חיילים אמריקניים שמצאו את הציור לאחר ניצחון בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. הוא נמכר לזוג יהודי לפני כשישים שנים, לאחר שהגיע לגלריה בניו יורק.

לפנ כ-16 שנים תרמו הרוכשים, קלרה ואהרון וייזנהופר, את הציור לאוניברסיטת אוקלוהמה שהציגה אותו במוזיאון האוניברסיטה. לאונה מאייר עתרה לבתי משפט בשוויץ ובניו יורק על מנת לקבל לידיה את הציור. אך תביעותיה נדחו לאחר שבתי המשפט קבעו כי בעליה הנוכחיים קיבלו לידיהם את הציור באופן חוקי, זאת למרות שבתי המשפט הסכימו כי הציור יקר הערך אכן היה שייך לאביה ונבזז ממנו באופן לא חוקי.

בחודשים האחרונים ניהלה מאייר משא ומתן מול האוניברסיטה ובסופו של דבר נקבע כי למרות שהמוזיאון חסין מפני תביעה, הציור יוחזר למאייר שתציג אותו במוזיאונים בצרפת ובאוקלוהומה, כשבכל מצב לציור יקר הערך יתלווה הסבר אודות מלחמת העולם השנייה והשואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר