"ישיבת החרדים בממשלה מעודדת רפורמים"

עתון 'הפלס' במיתקפה קשה על המפלגות החרדיות: "מכח תמיכתם מנהלת הממשלה דינמיקה הרסנית למען הרפורמים". לצד המאמר, מתפרסמת קריקטורה עוקצנית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקריקטורה שפורסמה ב"הפלס" (מתוך העיתון)

'הפלס' מפרסם גם קריקטורה עוקצנית המבקשת לבטא את הסיטואציה הפוליטית המביכה אליה נקלעו הח"כים החרדים

'הפלס' יוצא היום במיתקפה קשה על המפלגות החרדיות השותפות לקואליציה, כשהוא מאשים את הח"כים החרדיים בהשלמה שבשתיקה עם החלטת הממשלה בענין 'הכותל הרפורמי' שגרמה לשינוי דרמטי בסטטוס-קוו בענין ההכרה ברפורמים.

העתון מזכיר את התמיכה הגלויה שהעניק ראה"מ לרפורמים בעת פגישתו עמהם, כמו גם התקדים של אירוח משלחת גדולה של ראביי'ס רפורמים בועדת העליה והקליטה של הכנסת שבראשות נציג הליכוד. "ממשלה זו מעניקה הישגים חסרי תקדים ל'זרמים' שחוללו חורבנות בכל רחבי תבל, בצורה המאפשרת להם לכרסם בחומת ההתנגדות נגד קיומם ופעילותם ולקבל הכרה רשמית מעל ומעבר לכל מה שציפו במשך עשרות בשנים. הדינמיקה ההרסנית מתנהלת דווקא בממשלה זו, הפועלת מכוחה של קואליציה צרה בת 61 ח"כים ובשיתוף המפלגות החרדיות".

'הפלס' כותב כי אישים בעולם התורה וההלכה הביעו תמיהה רבה על התגובה הפושרת של המפלגות החרדיות השותפות לממשלה זו, כמו גם העתונות המפלגתית החרדית, "שבימים שלאחר החלטת הממשלה התעלמו מחומרת הפירצה הנוראה והגיבו בשפה רפה, שאיפשרה לראה"מ להבין כי לא מדובר ב'קו אדום' מבחינתם". גם עתה, מציין העתון, מושמעים קולות מחאה רק כמסרים הצהרתיים גרידא, "בעוד במקביל נמשכת התמיכה בממשלה המובילה את המהפך הרפורמי ההרסני, וטרם הוכרז בפומבי על אולטימטום שמוצג בפני ראשי הקואליציה בתביעה לביטול מיידי של החלטת הממשלה".

"בעוד הציבור החרדי בעולם כולו נאבק בכל תוקף מזה כמאה וחמישים שנה נגד כל בדל של גושפנקא למחטיאי הרבים ועוקרי היהדות, שכבר גרמו להרס קהילות רבות בגולה ולהתבוללות נוראה, דווקא עכשיו הם רושמים פריצת דרך חמורה ומסוכנת מאין כמותה. גדולי ישראל בדורות האחרונים הזהירו תמיד מפני כל דריסת רגל לאותם 'זרמים' ואנו רואים עתה כיצד פירצה גוררת פירצה; החלטת הממשלה הנוכחית, הנשענת על הנציגות החרדית, שאיפשרה את השערוריה של המיתווה הפלורליסטי בענין רחבת הכותל המערבי – פרצה פתח נרחב בפני מסע ממשלתי נמרץ שנועד 'להכשיר' את הגורמים ההרסניים במהלך אגרסיבי שסופו מי ישורנו".

העתון מאשים כי גם המפגן הפרובוקטיבי שערכו אתמול הרפורמים בכותל, נובע מהערכתם כי הם זוכים לתמיכה נחרצת ובלתי מסוייגת של הממשלה הנוכחית. "הרפורמים החליטו לקבע את המהפך השלטוני ביחס כלפיהם והגיעו לבצע מעמד תיפלה ברחבת 'הכותל הרפורמי', כשהם משמיעים הכרזות שחצניות ופוצחים בשירת 'שהחיינו', לציון 'המהפך ההסטורי', כלשונם, שמבצעת הממשלה הנוכחית, המעניקה להם תמיכה והכרה רשמית".

העתון מדגיש כי הראביי'ס הרפורמים הגיבו לכלי התקשורת בלעג שחצני כלפי הצהרות המחאה של המפלגות החרדיות: "למעשה, קיבלנו רחבת כותל שיוויונית. הם ימשיכו למחות ואנחנו נמשיך ליצור מציאות פלורליסטית בישראל", אמרו.

במאמר נוסף מתקיף העתון את טענותיהם של ח"כים חרדיים כי אינם רואים אפשרות לפרוש מהממשלה בשל חששם מאובדן ההישגים התקציביים. בענין זה מצטט 'הפלס' דברים שאמרו גדולי תורה לפני למעלה מחמישים שנה נגד פוליטיקאים חרדיים שמעדיפים הישגים חומריים ותקציביים על פני ענייני הדת.

'הפלס' מפרסם גם קריקטורה עוקצנית המבקשת לבטא את הסיטואציה הפוליטית המביכה אליה נקלעו נציגי יהדות התורה וש"ס. בקריקטורה נראית דמות המייצגת את המפלגות החרדיות בכנסת. האיש מנסה לקום ממושבו כדי לזעוק במחאה "גיוואלד, רפורמים", אך אינו מצליח לזוז מכיוון שגופו קשור וכבול היטב לכסא, וכל זה בעוד ראה"מ נתניהו מביט מהצד על המחזה בהשתאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר