אבל בעולם הישיבות

ראש הישיבה פרץ בבכי, הפרוכות הוסרו; "כל תלמיד הרגיש בן"

פטירת ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ: בפוניבז' ובקמניץ הסירו את הפרוכות מארון הקודש, הגרב"ד פוברסקי פרץ בבכי בצאת השבת. תלמיד ל"כיכר השבת": 'הרגשנו כמו בניו' (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל במסירת שיעור בפוניבז' (באדיבות המצלם)

אבל בעולם הישיבות: עם היוודע הערב (מוצ"ש) הבשורה הקשה על פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ', הוסרו הפרוכות בישיבות פוניבז' וקמניץ בהן שימש הגרח"ש זצ"ל כראש ישיבה. בפוניבז', מיד בסיום שיחתו הקבועה, פרץ ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי בבכי. הלוויתו של הרב ליבוביץ תתקיים מחר בבני ברק בשעה 12:00 בצהריים.

כזכור, לפני מספר חודשים נפל ראש הישיבה במדרגות ביתו והועבר לבית החולים תל השומר, שם נאבקו הרופאים על חייו במשך תקופה ארוכה שידעה עליות ומורדות. לפני כחודשיים הוציאו מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מכתב מיוחד הקורא להתפלל לרפואתו של הגרח"ש ליבוביץ'. בתקופה האחרונה הדרדר מצבו של ראש הישיבה מספר פעמים, ולמרות המאמצים והתפילות, הבוקר ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

הרב ליבוביץ שוקד על תלמודו (צילום ארכיון: כיכר השבת)

אחד מתלמידיו של ראש הישיבה ששוחח עם "כיכר השבת" ביכה את פטירתו וסיפר כי "מרן ראש הישיבה היה מאחרוני מעתיקי השמועה בתורת סבו ומורו ורבו מרן הגאון רבי ברוך בער ליבוביץ". התלמיד מספר כי "גם בעת שהיה חלש וחולה, עד שנפל במדרגות ביתו ואיבד את הכרתו, הקפיד מרן ראש הישיבה למסור את "השיעור כללי" למאות התלמידים שהקפידו שלא לפספס שום שיעור של ראש הישיבה".

התלמיד מספר על הבהירות העצומה שהייתה בלימודו של הגרח"ש והיחס המיוחד שהעניק לכל תלמידיו, "הרגשנו ממש כמו בניו". לדבריו: "גם בעת שהיו מטרידים אותו בעקבות המחלוקת בישיבת פוניבז', מרן ראש הישיבה מעולם לא התלונן ומעולם לא הקפיד על הדברים".

הגרח"ש זצ"ל אומר קדיש על בתו שנפטרה בתחילת השנה (צילום: כיכר השבת)

הבוקר, עם היוודע בישיבת פוניבז' הבשורה הקשה על פטירת ראש הישיבה, החלו תלמידי ישיבת פוניבז' לנהור לבית החולים שיבא בתל השומר על מנת לומר פרקי תהילים סביב מיטתו של ראש הישיבה. בשעות הקרובות תגיע מיטתו של הרב ליבוביץ לביתו שבגבעת הישיבה בבני ברק, שם יתאספו מאות תלמידים לאמירת פרקי תהילים סביב המיטה הקדושה.

הגרב"ד פוברסקי, הערב (באדיבות המצלם)
ההיכל בפוניבז', הערב (באדיבות המצלם)

מחר (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים תגיע המיטה להיכל ישיבת פוניבז' שם יתקיימו ההספדים. לאחר מכן תצא ההלוויה לעבר בית החיים פוניבז' בבני ברק שם תתקיים הטהרה, הרב ייטמן מאוחר יותר בהר המנוחות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר