בעקבות חקיקה חדשה

יש תקווה? נמחק התיק המקורי של האסיר שלום רובשקין

בית משפט מקומי באייווה הורה למחוק את התיק המקורי והרישום הפלילי נגד שלום רובשקין, חסיד חב"ד שנידון ל-27 שנות מאסר בגין עבירות על חוקי המס והעסקת עובדים זרים. העונש יקוצר? (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רובשקין (צילום: ארכיון)

תקווה חדשה? בימים האחרונים הורה בית משפט מקומי באייווה למחוק את התיק והרישום הפלילי נגד שלום רובשקין, חסיד חב"ד שנידון ל-27 שנות מאסר בגין עבירות על חוקי המס והעסקת עובדים זרים. התיק שנמחק הוא התיק בגינו נפתחה החקירה הפלילית נגד רובשקין בהעסקת קטינים בניגוד לחוק.

התיק נמחק לאחר שחוק חדש שנכנס לתוקפו לאחרונה באיווה קובע כי במידה והנאשם מזוכה בתיק פלילי, על המדינה למחוק את התיק ולהשמיד את כל המסמכים שהתגלו במהלך ניהול התיק בגינו זוכה.

קליפ שהופק למען רובשקין (באדיבות אתר COL)

כזכור, לפני למעלה מחמש שנים הורשע רובשקין - שניהל את המשחטה הגדולה בעולם, "אגריפרוסס" באיווה - בשורה של עבירות על חוקי המס והעסקת עובדים זרים בארצות הברית. בעקבות כך נגזרו עליו 27 שנות מאסר, עד עתה כל ניסיונות הערעור לערכאות גבוהות יותר לא צלחו.

העסקנים המסייעים בטיפול בתיק, כמו גם מקורביו של רובשקין, מקווים כי הליך מחיקת התיק המקורי בגין העסקת קטינים שאמנם חסר משמעות בעקבות ההרשעות בתיקים האחרים, יגרום לבית המשפט העליון באיווה לפתוח את התיקים האחרים לדיון מחודש.

מקורביו של רובשקין מסבירים כי אמנם הסיכויים שהליך מחיקת המסמכים והתיק הפלילי ישפיע על זיכויו מהתיקים האחרים קלושים, אך הם מקווים כי הדבר יסייע להמתקת גזר הדין הקשה. באם אכן יתקיים דיון מחדש, עורכי דינו צפויים לטעון שהזיכוי מהתיק הראשוני מוכיח כי התקיימה רדיפה מאורגנת נגד רובשקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר