חיזוק לחסן רוחאני

תוצאות ראשוניות מהבחירות: ניצחון לרפורמיסטים בטהרן

הישג משמעותי לנשיא המכהן חסן רוחאני ותומכיו: רשימת "התקווה" הרפורמיסטית, כך מספירת 44% מהקולות, זכתה ב-29 מבין 30 המושבים מטהרן, כאשר השמרנים זכו במושב אחד בלבד (בעולם, חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הישג לנשיא איראן חסן רוחאני: מתוצאות חלקיות של הבחירות שנערכו אתמול (שישי) באיראן מסתמן הישג משמעותי לנשיא המכהן חסן רוחאני ותומכיו. רשימת "התקווה" הרפורמיסטית, כך מספירת 44% מהקולות, זכתה ב-29 מבין 30 המושבים מטהרן, כאשר השמרנים זכו רק במושב אחד.

הנשיא חסן רוחאני אמר בנאום שנשא כי הבחירות שנערכו לפרלמנט ולמועצת המומחים חיזקו את מעמדה של הממשלה וכי "התחרות הסתיימה, הגיע הזמן לפתוח פרק חדש בפיתוחה של איראן על בסיס יכולותינו הפנימיות וההזדמנויות הבינלאומית". סוכנות הידיעות האיראנית ציטטה את רוחאני כאומר כי "העם שוב העניק אמינות וכח לממשלתו".

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ההישג העיקרי של המתונים בטהרן לא בא לידי ביטוי גם בשאר המדינה, שם מסתמנת חלוקה שוויונית בין אנשי רוחאני, השמרנים והעצמאיים.

בפרלמנט האיראני 290 חברים. הבחירות שנערכו אמש היו גם לפרלמנט וגם למועצת המומחים האיראנית בה חברים 88 אנשי דת האחראים על מינוי המנהיג העליון של איראן. שיעור ההצבעה בבחירות היה כ-60%, כ-55 מיליון אזרחים (מתוך 80 מיליון) היו בעלי זכות הצבעה בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר