"אסור לנו להתפשר"

הרבי מסאטמר: "יש מאבק עולמי על החינוך, נלחם בכל הכוח"

במהלך ביקור בבורו פארק, שם שהה בשבת האחרונה, התייחס הרבי מסאטמר לניסיונות ההתערות בחינוך של השלטונות ואמר כי "עלינו לעמוד כחומה בצורה בלי שום ויתור. נלחם בזה". צפו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם; תמונה ראשית: ארכיון)

במהלך השבת האחרונה שהה האדמו"ר מסאטמר בשכונת בורו פארק בניו יורק לרגל שמחת שבת שבע ברכות ולכבוד מעמד הכנסת ספר תורה שהתקיים במוצאי שבת לבית המדרש של החסידות בשכונה.

אלפים השתתפו בתפילות ובטישים בצילו של האדמו"ר שנשא דברי חיזוק בפני בני הקהילה. במוצאי שבת הגיע הרבי לביקור מיוחד במעונו של הנגיד והעסקן אהרון נאה שתרם סכום נכבד עבור מילגות לאברכי סאטמר.

נאה שהיה פעיל בעבר במאבק על קיום מצוות ברית המילה כהלכתה (מציצה בפה) מול הרשויות, מאבק שהוכתר בהצלחה לאחר מינויו של ראש העיר ביל דה בלזיו שביטל את הגזירה, סיפר לאדמו"ר כי כיום נאבקים מוסדות החינו,ך תלמודי התורה והישיבות, על שמירת עצמאות החינוך מול הרשויות המבקשות לכפות לימודי ליבה ואזרחות לצד מקצועות חול בחיידרים ובישיבות.

צפו: הרבי מסאטמר בהכנסת ספר תורה

בשיחה התערב חמיו הרב יענקל מילר ה'יארמע רוב' המשמש כגראמן ידוע בארה"ב וסיפר על מאבק דומה בעיר מונסי מקום מגוריו.

האדמו"ר הגיב ואמר כי מדובר אכן במאבק עולמי. "הם רוצים להתערב לנו בחינוך גם בניו יורק, במונסי כמו גם באירופה, בלונדון שבאנגליה ובאנטוורפן שבבלגיה".

"אסור לנו להתפשר כהוא זה", הוסיף האדמו"ר. "עלינו לעמוד כחומה בצורה בלי שום ויתור. נלחם בזה במלוא הכוח על מנת לשמור את החינוך הטהור בדרך המסורה לנו מדור דור".

הרבי מסאטמר עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן

"רק אם נעמוד בתוקף על כך נצליח", הצהיר הרבי בתקיפות.

יצוין כי הרבי התכוון בדבריו לעתירה שהגישו מספר יוצאים בשאלה, בלונדון ובניו יורק, בה הם מבקשים לחייב לימודי ליב"ה במוסדות החינוך, בטענה שהם למדו בחינוך החרדי ובגלל זה היום, כחילונים, הם לא מצליחים להשתלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר