הותר לפרסום

המחבל מפיגוע הגרזן במעלה אדומים הסגיר את עצמו ונעצר

במבצע משותף של השב"כ וצה"ל, נעצר הלילה המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, בן 21 מעזרייה, שביצע את פיגוע הגרזן בקניון במעלה אדומים בליל שישי, בו נפצע קשה המאבטח צביקה כהן (צבא וביטחון)

זירת פיגוע הדקירה (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

הותר לפרסום: במהלך מבצע משותף של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נעצר הלילה (ראשון) המחבל שביצע את פיגוע הגרזן בקניון במעלה אדומים בליל שישי, זאת לאחר שקרוב משפחתו התקשר למשטרה והודיע כי המחבל נמצא בביתו והוא מוכן להסגיר את עצמו.

המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, בן 21 מעזרייה, חשוד בביצוע הפיגוע בקניון במעלה אדומים, בו נפצע באורח קשה, צביקה כהן, מאבטח הקניון בן 48.

לאחר הפיגוע נמלט המחבל והשב"כ וצה"ל ניהלו אחריו מצוד עד למעצרו הלילה.

בחקירתו הראשונית קשר עצמו סעדי לביצוע הפיגוע ולאחר מכן הוא הועבר להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

את מעצרו של המחבל ביצעו כוח ימ"מ יחד עם לוחמי יחידת דובדבן של פיקוד המרכז. המעצר בוצע בכפר עזריה, מזרחית לירושלים.

המעצר לא לווה באירועים חריגים ולא נרשמה התנגדות מצד המחבל, שהוא ללא עבר ביטחוני ואינו משוייך לאחד מארגוני הטרור.

דובר המשטרה ש"י מסר כי "במהלך הלילה התקשר קרוב משפחה של המפגע למוקד 100 של משטרת ישראל ואמר כי ברצונו להסגיר אותו לכוחות הביטחון, כוח צה"ל ושב"כ עצרו אותו ובחקירתו הראשונית קשר עצמו סעדי לביצוע הפיגוע".

הפיגוע הקשה התרחש בשעה 1:15 בליל שישי, בכניסה לקניון במעלה אדומים. צביקה כהן, ששימש כמאבטח במקום, בן 47 נפצע באורח אנוש מדקירות רבות של גרזן, כאשר ניגש לפתוח את הדלת למחבל שביקש לצאת מהקניון.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר הבוקר כי "מוסיף להיות קשה מאוד מצבו של הפצוע מהפיגוע בקניון מעלה אדומים. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה כשהוא מונשם ומורדם, עדיין נשקפת סכנה לחייו".

לאחר הפיגוע נמסר מהמשטרה כי "סמוך לשעה 01:15 נתקבל דווח למוקד 100 של משטרת ישראל על אדם שנדקר בתוך הקניון בעיר מעלה אדומים. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום האירוע שם הבחינו באדם בן 47, מאבטח בקניון, ששוכב על הריצפה כשעל גופו סימני דקירה רבים וכי הדוקר נמלט מזירת האירוע".

"מתחקור של המשטרה והשב"כ בשטח עולה כי ככול הנראה מדבר בפיגוע על רקע לאומני", נמסר מהמשטרה. "כוחות משטרה רבים בשיתוף משמר הגבול וכוחות ביטחון נוספים בסיוע מסוק סורקים במרדף אחר החשוד".

התפללו לרפואתו השלימה של צביקה בן בתיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר