"על בני הישיבה להשתתף"

מרן הרב שטיינמן: הלווית הגרח"ש זצ"ל - כבוד התורה

מרן הגראי"ל שטיינמן הורה לראש ישיבת "תורה בתפארתה" כי על כל בני הישיבה להשתתף בהלווית הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל והסביר כי חסר כבוד התורה בעולם, ומסע הלוויה הוא כבוד התורה (חרדים)

מיטת הגרח"ש זצ"ל מגיע לביתו, הלילה (באדיבות המצלם)

"חסר כבוד התורה בעולם - ויקרא דשכבי הוא כבוד התורה", כך התבטא הבוקר (ראשון) מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן באשר להלווית ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ.

את הדברים אמר מרן הרב שטיינמן במענה לשאלת ראש ישיבת "תורה בתפארתה" באלעד, הגאון רבי יעקב סטפנסקי, שביקש לברר האם על בני הישיבה לצאת ולהשתתף במסע הלוויה.

מרן ראש הישיבה השיב כי "על כל בני הישיבה להשתתף", והסביר זאת בכך שחסר כבוד התורה בעולם, ומסע הלוויה של גדול בתורה כמו הגרח"ש זצ"ל, הוא כבוד התורה.

בעקבות ההוראה, גם בישיבת ארחות תורה יתקיימו השיעורים בשעה 11 וחצי. תפילת מנחה בשעה 12:20 כאשר לאחר מכן יצאו מאות בני הישיבה להשתתף במסע הלוויה.

בהיכל בית המדרש של ישיבת פוניבז', נערכות ההכנות האחרונות לקראת מסע הלוויה שיצא בשעה 12:00, ובשעה 15:00 מהיכל ישיבת קמניץ בירושלים, בדרך להר המנוחות.

מסע הלוויה יפתח באמירת פרקי תהילים וי"ג מידות על ידי הרב צבי אייזנשטיין, לאחר מכן יספידו: ראשי הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין והגאון רבי ברוך דוב פוברסקי וכן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ידיד נעוריו.

לאחר מכן יצא מסע הלוויה דרך הרחובות וילוקמירר, סעדיה גאון, דסלר, חזון איש ועזרא, ומשם לירושלים, שם יצא מסע הלוויה בשעה 15:00 מהיכל ישיבת קמניץ. יספידו במקום: הגאון רבי יצחק שיינר והגאון רבי משה שפירא.

מהמשטרה נמסר כי היא "נערכת בכוחות מתוגברים לקראת מסע ההלוויה של הרב חיים שלמה ליבוביץ' זצ"ל. מסע ההלוויה יחל בשעה 12:00 בישיבת פוניבז' , שם ישמעו הספדים ומשם יחל ליווי רכב החירום אשר יוביל את המנוח לכיוון הר המנוחות בי-ם. במהלך ליווי המנוח , לא תותר חניית רכבים ויסגרו לתנועה הרחובות הבאים וסביבתם: הרב דסלר, חזו"א, וילקוממיר, ר' אבא, ראב"ד, עזרא. מרחוב עזרא ימשיך הרכב לכיוון כביש 4".

"להלן מספר דגשים בתחום הבטיחות והרישוי: יש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים. יש להימנע מלהגיע עם ילדים קטנים למתחם ההספדים. יש להתרחק ממקומות מגודרים. אסור בשום מקרה (!) לטפס / להתלות על רכב בתנועה כולל על רכבי חירום והצלה. אין לטפס על גדרות , מבנים, תמרורים ועמודי חשמל. חל איסור מוחלט (!!) לעלות על גגות בניינים, המשטרה תגיב באפס סובלנות כלפי מעשים אלו. יש להתרחק מהרכב המוביל את המנוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר