"רבה" רפורמית וחילול שבת באירוע בחולון

עיריית חולון מארגנת פסטיבל לדתיים שיתקיים בשבת אך בקרב תושבי העיר יש זעם על כך שהאירוע יתקיים בשבת ובהשתתפות רבה רפורמית. העירייה: "בשנה שעברה הייתה חרדית" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות)

עיריית חולון מארגנת פסטיבל לציבור הדתי במהלך השבת ובציבור יש כעס על קיומו בשבת ועל כך שבאירוע צפויה להשתתף רבה רפורמית.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו שלושה אירועים ברחבת המדיטק. אחד האירועים הינו טקס קבלת שבת עם פייטניות. אלא שמבדיקה של התושבים התברר כי באירוע שאמור להיות לציבור הדתי המסורתי, תשתתף רבה רפורמית.

"אני לא מבינה מדוע העירייה קוראת לציבור הדתי להשתתף באירוע קבלת שבת שבו תשתתף רבה רפורמית. איך רוצים שאנחנו נהיה חלק באירוע כזה שהוא בעצם נגדנו?", תוהה אחת התושבות בשיחה עם "כיכר השבת".

לא רק השתתפותה של הרבה הרפורמית מעוררת ביקורת נוקבת בציבור הדתי בעיר, אלא העובדה שאחד מהאירועים יתקיים בבוקר השבת והוא נקרא "הרכב מוזיקלי".

"מכעיס ומקומם שהעירייה בוחרת לערוך מסיבה מוזיקלית בעיצומה של השבת תוך אי התחשבות לציבור שומר המסורת", מתרעמת התושבת, "למה העירייה דורסת את השבת ברגל גסה?".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "כידוע, ישנם אירועי תרבות רבים שמתקיימים בחולון בשבת. בין מגוון האירועים המתקיימים במהלך השנה ישנם גם כאלה המיועדים למגזר הדתי. פסטיבל אישה שם את "מגזר הנשים" במרכז על שלל מרכיביו וגווניו והנהלת הפסטיבל אינה שואלת את האמניות המשתתפות מאיזה רקע הן או לגבי האמונות הדתיות שלהן".

"בשנה שעברה, למשל, היו בפסטיבל שני מפגשים מרתקים עם הינדה הרבסט החרדית מבני ברק וכן עם רחל קשת שחקנית דתייה. השנה יתקיימו שני מפגשים עם מרלין וניג, חרדית מירושלים. בכל מקרה, בין שלל האירועים והמופעים במסגרת הפסטיבל, הקהל שומר המסורת מוזמן בהחלט ליהנות ממופעים שיתקיימו בימי חמישי, שישי בבוקר ובמוצאי שבת", הוסיפו בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר