רבני הציונות הדתית במתקפה נגד ממשלת ישראל

בגילוי דעת חריף שפרסמו רבני הציונות הדתית הם תוקפים בחריפות את ההכרה ברפורמים: "ממשלת ישראל מכריזה שהיא לא מתנהלת כמדינה דתית, כאילו אומרת: הציונות דבר אין לה עם הדת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בעקבות החלטת הממשלה להקים כותל רפורמי והחלטת בג"צ לאפשר לרפורמים להטביל מתגיירים שלהם במקוואות של המועצות הדתיות, התכנסו בכירי רבני הציונות הדתית לדון בנושא. בין המשתתפים בכינוס היו הרבנים הרב דב ליאור, הרב נחום נריה, הרב מרדכי שטרנברג והרב אליקים לבנון.

הרבנים קיבלו מעורך דין משה פולסקי סקירה על החלטת הממשלה לקדים את הכותל הרפורמי והמשמעות להכרה הרשמית, לראשונה במדינת ישראל.

הרב דב ליאור אמר בכינוס: "יש כרסום במדיניות הממשלה כנגד צביונה של המדינה כמדינה יהודית .הרבנות ,הכשרות וצהל,כל אלו הם היכי תימצי למאבק העיקרי על זהותה של המדינה. צריך לקרוא לכל הנציגים הדתיים בכנסת שיעמדו בכל תוקף נגד גזרות אלו ,זה מלחמה נגד ה' ונגד משיחו".

הרב מרדכי שטרנברג אמר: "לא מכירים שהתורה היא של המדינה והעם. יש תורה ולא יעלה על הדעת שלא שואלים את הרבנים בכלל ואת הרבנות הראשית בפרט. על מתן מעמד ולגיטימציה לרפורמים- צריך לפרק את הממשלה ! "
על הגזרה החדשה של ראש אכ"א על כך שחיילים דתיים יאלצו לגלח את זקנם אמר הרב שטרנברג: "זה איום ונורא ,על זה צריך ללכת לכלא"

הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון אמר בכינוס: "נהיר לכל בר בי רב כי יש כאן מערכה רחבה הנוגעת לכל סממני היהדות של המדינה- הרצון לפרוץ את ייבוא המזון הלא כשר, הקמפיינים נגד ה"הדתה" בצה"ל כביכול , נתינת המעמד לרפורמים בכותל, הרפורמה בגיור ועוד עניינים רבים ומגוונים. קול התורה חייב להישמע בראש חוצות ויש לקרוא לכל מי שלאל ידו - לפעול לשינוי המגמות האלו ולעצירת ההכרה ברפורמים ובפעולותיהם"

בסיום הכינוס הוציאו הרבנים גילוי דעת:

דעת תורה

אנו עדים למתקפה קשה במיוחד כנגד כל הקשור בקדשי ישראל הנוגע לצביונה של המדינה.

מממשלת ישראל קבלה החלטה פוגענית המאפשרת לנציגי הרפורמים להיכנס לכותל כשווים בין שווים.

המשמעות שבדבר, שממשלת ישראל מכריזה שהיא לא מתנהלת כמדינה דתית, כאילו אומרת: "הציונות דבר אין לה עם הדת".

אנו מחזקים את ידי הרבנים הראשיים לישראל ומצטרפים להחלטתה של מועצת הרבנות הראשית כי מתווה הכותל הוא מתווה פסול, אינו הלכתי ואף אינו חוקי.

אנו קוראים לכל מי שמדינת ישראל יקרה ללבו לעמוד בתוקף כנגד החלטה זו: רבנים, שרים , חברי כנסת, וכל עמך בית ישראל.

נאבק כולנו בכל האמצעים המוסריים והחוקיים שבידינו, כנגד החלטות אלה שהם כחרב בלבה של האומה הישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר