מי בכלל רוצה ירושלים מאוחדת?

בנט, שר החינוך, עומד להקדיש את שנת הלימודים הבאה לרעיון של ירושלים המאוחדת. אין דבר מטופש, אטום ומסוכן יותר מאשר ירושלים המאוחדת. טורו השבועי של עו"ד דב הלברטל (חרדים, טור)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
עו"ד דב הלברטל (צילום: כיכר השבת)

בנט, שר החינוך, עומד להקדיש את שנת הלימודים הבאה לרעיון של ירושלים המאוחדת. אין דבר מטופש, אטום ומסוכן יותר מאשר ירושלים המאוחדת. אך הוא יחנך את ילדי ישראל, באותה מידה של קיצוניות לאומנית, בהם מחנכים הערבים את ילדיהם בירושלים המאוחדת.

אין דבר כזה שנקרא ירושלים המאוחדת. זו המצאה של קיצוני הימין כדוגמת בנט, אריאל וחוטובלי. במלחמת ששת הימים נכבשו שכונות מזרח ירושלים. שכונות אלו, בהגדרתן המשפטית והפוליטית הן חלק מהגדה המערבית. מתגוררים בהן כשלוש מאות אלף ערבים. מישהו החליט לצרף אותם לירושלים. עד אז ידעו שירושלים מאחדת רק את היהודים שבה.

מכיוון שאי אפשר לספח את מזרח ירושלים לשטח כלשהו במדינה, דבר העומד בניגוד לחוק הבינלאומי וגם לחוק הישראלי הפנימי, מצאו רעיון מקורי: להחיל את המשפט והמנהל הישראלי על שכונות אלו. זה לא סיפוח, כי כאמור הסיפוח הוא אסור. אך התחילו לקרוא לזה סיפוח, וכך, במובן הפוליטי והתעמולתי זו הפכה להיות עובדה. היום כולם כבר חושבים שמזרח ירושלים סופחה.

עם כיבושן, הוגדרו שכונות אלו כמזרח ירושלים. אחר כך, לאחר הסיפוח הלא חוקי, הן נקראו ירושלים. היום כבר מדברים על ירושלים המאוחדת. ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. זה הרי חלומם של אנשי הימין הלאומני. מצדם, לא אכפת להם לספח עוד מיליון ערבים לירושלים.

בגישה האנטי יהודית שלהם, משקפים בנט ואריאל את כל הכיעור הלאומני שמביא עלינו אינתיפאדות. בגלל ההזיות שלהם, נאלץ חלילה להיאבק בעוד טרור ערבי. בימים אלה לא ניתן אפילו להכניס צבא לשכונות מזרח ירושלים, כדי למגר את הטרור, שהרי הן שייכות לעיר שחוברה לה יחדיו.

מי בכלל רוצה את ג'אבל מוכבר בירושלים המאוחדת? מי רוצה שאבו דיס וקלנדיה יהפכו לירושלים המאוחדת, או מחנה הפליטים שועפט? ובכלל, למה שרמאללה לא תהיה ירושלים המאוחדת? אני מציע לכלול את שכם וג'נין בירושלים המאוחדת, ולפטור בכך את הבעיה של הגדה המערבית. בואו נחליט על ירושלים מאוחדת רבתי. עיר המחברת את כל הגדה המערבית כולה יחדיו.

ממשלת המתנחלים תמיט אסון על ירושלים. הם יכלילו את כל מאות אלפי הערבים בירושלים כאזרחים שווי זכויות. הרי לא תהיה להם ברירה. ואז יצביעו בהמוניהם לראשות עירית ירושלים. מועצת ירושלים תהיה חציה יהודית וחציה ערבית. על יהודי ירושלים תוטל האחריות לגדל את ילדי ערביי ירושלים. כמו כל תושבי עיר מסופחת, העיריה תצטרך לדאוג מתקציבה לכל צרכי הערבים. כך תראה ירושלים המאוחדת לנצח נצחים. עיר שחוברה לה ערבים ויהודים יחדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר