"יש לרשויות איך להתמודד"

נבלמה הצעה למיגור הסתה נגד חיילים: 'עלולה לפגוע ברבנים'

חברי הכנסת החרדים בראשם שר הבריאות יעקב ליצמן מנעו את קידומה של הצע"ח לטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים, זאת מאחר ולדבריהם היא עלולה לפגוע ברבנים שמתנגדים לגיוס (חרדים,פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד גיוס חרדים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברי הכנסת החרדים בולמים הצעת חוק למיגור הסתה נגד חיילים חרדים - בגלל שהיא עלולה לפגוע גם ברבנים: גדולי ישראל מחוגים שונים יוצאים נגד גיוס תלמידי ישיבה לצבא. הבוקר (ראשון) מנעו חברי הכנסת החרדים את העברתה של הצעת חוק חדשה של ח"כ שרן השכל נגד ההסתה, זאת משום שהיא עלולה לפי חברי הכנסת החרדים לפגוע ברבנים. בעקבות ההתנגדות החרדית, הדיון בהצעת החוק נדחה בשלושה חודשים.

שר הבריאות יעקב ליצמן לא נכח בישיבה אך העביר את התנגדותו להצעה, כך גם שר הדתות דוד אזולאי שנכח בישיבה. במפלגות החרדיות מסבירים הערב כי הם אינם מתנגדים לטיפול בהסתה נגד החיילים החרדים, אך לדבריהם אין צורך בחקיקה מיוחדת לנושא וכי גם כיום יש לרשויות החוק כלים להתמודד עם ההסתה.

ח"כ שרן השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריהם, כאשר השכל ביקשה להכניס סעיף דומה להצעת חוק הגיוס, גם משרד הביטחון התנגד להצעתה. גורם באגודת ישראל אמר ל"כיכר השבת": "כל גדולי ישראל, ספרדים ואשכנזים מתנגדים לגיוס תלמידי ישיבות לצבא, הצעת החוק הזו יכולה להפוך אותם לעבריינים".

לפי ההצעה שגובשה על ידי יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, בצוות מיוחד שיוקם לטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים יהיו חברים מנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד החינוך, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, נציג בכיר מטעם הרמטכ"ל ונציג היועץ המשפטי לממשלה.

בדברי ההסבר להצעת החוק הודגש כי "צעירים חרדים רבים, אף אילו חפצו להצטרף לשורות צבא ההגנה לישראל, חשים כי הרחוב החרדי רואה בהתגייסות לצה"ל פעולה פסולה. זאת, תוך פרסום פשקווילים למיניהם היוצאים נגד גיוס לצה"ל כמו גם התבטאויות שונות של מנהגי הציבורים ואחרים הקוראים לנוער החרדי שלא להתגייס ומשמיצים נוער חרדי שבחר להתגייס. מיגור תופעת ההסתה כמתואר מעלה, יש בו להוות ראשית הדרך אל עבר גיוס הנוער החרדי, דבר המהווה צעד בעל חשיבות רבה בראייה לעתיד".

מה עובר חייל חרדי במאה שערים? (באדיבות הצינור, ערוץ 10)

יצויין, כי על ההצעה אליה הצטרפו גם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), רועי פולקמן (כולנו), יואל רזבוזוב (יש עתיד), נחמן שי (העבודה) ואמיר אוחנה (הליכוד), היה חתום גם ח"כ יעקב מרגי מש"ס, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אלא שהוא הודיע לאחרונה על הסרת חתימתו מההצעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר