המנחה עקץ וראש ה-CIA הצהיר: "הצבא יסרב לפקודות טראמפ"

ראש ארגון הביון המרכזי של ארצות הברית אמר בתכנית של ביל מאהר כי במידה וטראמפ יבחר לנשיאות ארה"ב ויורה לצבא לבצע מעשים לא חוקיים, הרי שהצבא יסרב פקודה (חדשות, בעולם)

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

אנשי צבא נגד דונאלד טראמפ: ראש ארגון הביון המרכזי של ארה"ב הגנרל מייקל הייבן התארח בתכנית האמריקנית "זמן אמת עם ביל מאהר" ופלט אמירה חסרת תקדים נגד דונלד טראמפ. הוא הגיב למנחה שעקץ אותו ואמר ש"אפילו ה-CIA לא מציע להרוג משפחות מחבלים", ואמר כי במידה וטראמפ יבחר לנשיאות ארה"ב ויורה לצבא לבצע מעשים שכאלו הרי שהצבא יסרב פקודה.

על פי החוקה האמריקנית, הנשיא הוא גם המפקד העליון של הצבא, וסירוב לפקודת הנשיא מהווה בגידה. אך הגנרל הייבן הסביר כי לא מעט מהצהרותיו השנויות במחלוקת של טראמפ מהוות הפרות חמורות של חוקי המלחמה הבינלאומיים עליהם חתומה גם ארה"ב, כך שעל פי החוק החיילים מחויבים לסרב לפקודות הלא חוקיות והם מחויבים לנהוג לפי כללי המלחמה הבינלאומיים.

הייבן אמר במהלך הדברים כי יהיה מודאג אם הנשיא טראמפ (במידה ויבחר) ינהג באותה הצורה בה נוהג המועמד לנשיאות טראמפ והביע את הסתייגותו מהצעותיו של טראמפ שכוללות לדבריו גם עינויים למחבלים "רק כי מגיע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר