בגלל תמיכה בחמאס

תקדים: איראן תפצה במיליוני דולרים נפגעים בפיגוע בישראל

בית משפט בקליפורניה, קבע כי נפגעים בפיגוע התאבדות שבוצע בירושלים ב-1997 יקבלו 9.4 מיליון דולר פיצויים מכספים איראניים שהוחרמו בארה"ב, זאת בשל תמיכת איראן בחמאס (חדשות, עולם)

(צילום: WORLD ECONOMIC FORUM/swiss-image.ch/Photo Moritz Hager - flickr)

תקדים: איראן חויבה לשלם בסך מיליוני דולרים ליהודים שנפגעו בפיגוע טרור שביצע חמאס בתמיכת איראן.

בית משפט מחוזי בסן דייגו שבקליפורניה, קבע לאחר 15 שנות משפט, כי הפצועים בפיגוע במדרחוב בן יהודה בירושלים, שאירע ב-4.9.1997 יקבלו 9.4 מיליון דולר מכספים איראניים שהוחרמו בארצות הברית.

בית המשפט קיבל את עתירת ארגון "שורת הדין", שהוגשה בשנת 2001, וקבע כי הפיגוע בוצע בתמיכתה ועידודה של איראן, ולכן קבע פיצוי לנפגעים שהיו בעלי אזרחות כפולה, ישראלית ואמריקנית.

סטיוארט הירש, אחד מהתובעים בתיק שנפצע באורח קשה בפיגוע אמר: "זה ניצחון גדול של הצדק עבור המשפחות. אני לא אחזור להיות אותו אדם כפי שהייתי לפני הפיגוע, אבל הכסף שנקבל יאפשר לי לשפר את איכות החיים שלי ולקבל את כל הטיפולים הרפואיים שלהם אני נזקק עד עצם היום הזה”.

הפיגוע בוצע כאמור ב-4.9.1997, כשחמאס הוציא לפועל פיגוע התאבדות משולש במדרחוב בן יהודה בירושלים. בפיגוע נרצחו חמישה יהודים, סמדר אלחנן פלד, יעל בטווין, סיון זרקה, רמי קוסשוילי ואלי מרקוביץ' הי"ד. ובנוסף נפצעו עשרות.

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר מסרה אחרי ההחלטה: "זהו פסק דין היסטורי נגד איראן. בעוד ממשלות רבות ברחבי העולם, כולל ממשל אובמה, מתחרות זו עם זו מי נותן יותר כסף למשטר הפושע בטהרן, משפחות הקורבנות עדיין נלחמות על מנת לגרום למדינת הטרור הזו לפשוט רגל. הרפובליקה האיסלמית צריכה להבין שפסקי הדין הללו לא יבוטלו וכי נפגעי הטרור ימשיכו לרדוף אותם בערכאות משפטיות בכל רחבי העולם. המשפחות דורשות צדק מול אלה שהרסו את חייהן. הן לא סולחות וגם לא שוכחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר