למרות הקמת "הכותל הרפורמי" • צפו

"תסתלקו": 'נשות הכותל' שוב חוללו פרובוקציה עם ספר תורה

למרות החלטת הממשלה להקים להן ולרפורמים רחבה נפרדת בכותל המערבי, "נשות הכותל" שוב הגיעו עם ספר תורה לעזרת הנשים וחוללו פרובוקציה • גורם ברבנות: "ההפסד שלנו כפול" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: באדיבות המצלם; תמונת ארכיון: מרים אלסטר - פלאש 90)

הפסד כפול: "נשות הכותל" הגיעו הבוקר (שני) לרחבת הכותל המערבי כשהן עטופות בטלית ותפילין וספר תורה בידיהם - בניגוד לנהלים של הכותל ולמרות החלטת הממשלה להקים כותל חדש עבורן ועבור הרפורמים והצליחו לעורר פרובוקציה.

פחות מחודש מאז החליטה ממשלת ישראל להקים רחבת כותל חדשה בקשת רובינסון עבור הרפורמים ונשות הכותל, נראה כי את נשות הכותל זה לא מעניין וכי הן מתכוונות להמשיך ולהגיע לרחבה ולחולל פרובוקציות.

הבוקר, הן הגיעו עם ספר תורה לעזרת הנשים הרחבת הכותל וקראו בספר, מתפללות ומתפללים שהיו במקום, החלו לצעוק לעברן וכוח משטרה הוזעק למקום.

המתפללים רתחו מזעם וצעקו לעברן: "אתם מביישים את היהדות, לא תצאו מגהינום, תסתלקו מכאן, תתביישו לכם, תפסיקו לעשות פרובוקציות".

יצוין כי עד כה נשות הכותל היו מגיעות בערב ראש חודש, כעת הן מגיעות סתם באמצע החודש בכדי להבהיר כי הן אינן מקבלות את החלטת הממשלה וממשיכות להגיע להתפלל ברחבה המקורית.

"ההפסד הוא כפול", אומר גורם במועצת הרבנות הראשית, "עד כה אמרו לנו שהחלטת הממשלה היא הרע במיעוטו שכן מעתה הכותל יהיה יהודי לחלוטין, על פי דרך ישראל סבא, ללא נשות הכותל, ללא פרובוקציות וללא רפורמים. הנה, התשובה כעת ברורה: גם הכרנו לראשונה בהיסטוריה ברפורמים, גם הקמנו להם רחבת כותל חדשה, וגם קיבלנו כותל מערבי מחולק עם נשות הכותל, עם אותם פרובוקציות, הפסד כפול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר