סערה חדשה: אז מה הצבע של הז'קט? תלוי בגיל שלכם

בדיוק שנה אחרי סערת השמלה ששברה את האינטרנט, ז'קט של אדידס מאיים לשחזר את ההצלחה. צעירה מארה"ב פרסמה תמונה של הז'קט ושאלה את הגולשים מה הצבע שלו, לדעתם - והתגובות לא איחרו להגיע (רשת, סטייל)

אמרו לנו בני כמה אתם ונגיד לכם מה אתם רואים (מתוך הTumblr של Nina Penzo)

שחור וחום זה הכחול ולבן החדש, מסתבר: בדיוק שנה אחרי סערת השמלה ששברה את האינטרנט, ז'קט של אדידס מאיים לשחזר את ההצלחה.

צעירה מארה"ב בשם נינה פזו, פרסמה בעמוד ה-Tumblr תמונה של הז'קט ושאלה את הגולשים מה הצבע שלו, לדעתם.

"אני שונאת לייצר את סערת השמלה הכחולה/שחורה לבנה/זהב החדשה" כתבה פנזו, "אבל הז'קט הזה שייך לחברה שלי, והיא אומרת שזה לבן וכחול, אבל אני רואה שחור וחום. בבקשה תגידו לי מה אתם רואים".

התגובות לא איחרו להגיע, והדיון גלש לטוויטר וזכה להאשטאג משלו: #TheJacket.

אז מה הצבע של הז'קט - שחור וחום? ירוק וזהב? כחול ולבן? ומה לגבי חום וזהב?

הצבע שאתם רואים תלוי בגיל שלכם

בראיון 'לידיעות אחרונות', מסביר ד"ר יגאל רוטנשטרייך, מנהל היחידה למחלות רשתית תורשתיות בבית־החולים שיבא: "יש הבדל בין אנשים בקליטת האור הכחול והאור הצהוב, שהם צבעים המנוגדים זה לזה. זה כנראה ההסבר לכך שחלק מהאנשים רואים צבע צהוב או לבן בעוד שאחרים רואים צבע כחול. יתרה מזאת, תפיסת הצבע הכחול משתנה עם השנים, וככל שאדם מתבגר העדשה שלו הופכת יותר ויותר צהובה - כך שעם העלייה בגיל, קולטים פחות את האור הכחול".

החדשות הטובות: לכולם קשה יותר לראות כחול

"יש סיבה נוספת להבדל" מוסיף ד"ר רוטנשטרייך, "היכולת שלנו לתפוס צבע תלויה גם בקולטני הצבע שבעיניים. יש לנו שני קולטנים - אחד שעובד בלילה ואחד שעובד ביום. אלה שעובדים ביום קולטים שלושה אורכי גל - אדום (45%), ירוק (45%) וכחול (10%). כלומר, הצבע הכי פחות נקלט אצלנו בעיניים הוא הכחול, וכל תזוזה בזווית הצילום או במידת האור המוקרנת על האובייקט משנה את תפיסת הצבע הכחול".

ומה הצבע האמיתי של הז'קט?

פנזו אמרה לחדשות ABC כי למעשה צבעו האמיתי של הז'קט הוא כחול חיוור ולבן. לראייה, פרסמה גולשת בשם מוניקה את התמונה הבאה וכתבה: "תיקנתי את הצבע של הז'קט כי הייתי בטוחה שזה שחור וחום. עכשיו אני לא יכולה שלא לראות שזה כחול ולבן".

צילום: מתוך הטוויטר של ‏@heymonica_

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר