צפו בווידאו

באירוע לזכר אריאל שרון: "ההתנתקות חיזקה את הטרור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בישיבה מיוחדת של הכנסת לזכרו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ואמר כי ההתנתקות "הגבירה את ההתחמשות של גורמי טרור". צפו בווידאו (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אריאל שרון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ )

במהלך ישיבה מיוחדת שקיימה הערב (שני) הכנסת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, פרץ עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, זאת לאחר שראש הממשלה אמר כי ההתנתקות חיזקה את המחבלים ברצועת עזה.

ראש הממשלה אמר בישיבה המיוחדת בהשתתפות בניו של אריאל שרון כי "לצערי, העברת האחריות השלטונית לפלסטינים לא רק שלא העלתה אותנו לדרך השלום, אלא הגבירה את ההתחמשות של גורמי טרור".

(צילום: ערוץ הכנסת)

לדברי נתניהו: "הסדר מדיני שהחזיק 100 שנים קורס כעת. אינני יודע מה חושב אריק היום, מה היה עושה היום. אינני מתיימר לדבר בשמו. בכלל הייתי אומר שהסערה שפוקדת את אזורנו מחייבת אותנו במשנה זהירות ומשנה כוננות. המחויבות שלנו והחובה שלנו היא להפיק לקחים מפרק זה".

נתניהו שיבח את תרומתו של שרון לביטחון המדינה: "אריאל שרון הותיר את רישומו העז על מדינת ישראל. את תחילת הילתו הוא קנה בשנות ה-50 בפעולות תגמול כמפקד יחידת 101 האגדית. הוא חולל שינוי בצה"ל ובתפישה שהמדינה היהודית הוקמה כדי להחזיר ליהודים זכות ויכולת להגן על עצמם בכוחות עצמם. גם היום, ולא במקרה, אנחנו מיישמים בדיוק את העיקרון הזה. אני ואחי שאפנו לשרת ביחידה מובחרת בדיוק בגלל הנורמות שאריק השריש בצה"ל וזיהינו אותם אצל אריק".

הרצוג עקץ את נתניהו: "שרון לא פחד להתעמת עם מפלגתו"

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "בתקופת כהונתו האחרונה שרון זיהה גם ראה את הסכנה הדמוגרפית. זיהה, דיבר ועשה. הוא ראה מיליון וחצי פלסטינים בעזה שהולכים וגדלים במספרם, והחליט להתנתק מהם. שלא יהיו חלק ממדינת ישראל. כדי לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית. אני שומע את כל אלה שרוצים לספח את יהודה ושומרון עם הפלסטינים למדינת ישראל. הם ממשיכים לתקוף את אריאל שרון על ההתנתקות מעזה. אבל מעניין, אני לא שומע אף אחד מהם מציע שנחזור לעזה".

"חלק מאיתנו היה כאן ב-2004 וב-2005 כששרון הציג את תוכניתו לפינוי חבל עזה וצפון השומרון, תוכנית ההתנתקות. מבלי להיכנס למחלוקת על התוכנית גופא, אי אפשר היה שלא להתפעם מתעוזתו ומנהיגותו. כמו סלע איתן לא מצמץ ולא פזל. לא פחד להתעמת עם מפלגתו ועם מרכז הליכוד ועם שותפיו הקרובים ביותר לדרך. התנהלותו הפוליטית והמדינית באותה עת הייתה ייחודית ומקורית ממש בית ספר למדינאות ופוליטיקה החל מן היציאה מאופל האינתיפאדה, עובר לוויכוח על הצורך להקים מדינה פלסטינית במרכז הליכוד מולך, ראש הממשלה, ועד לביצוע ההתנתקות במנהיגות נדירה שכמעט אין שני לה".

"מדינת ישראל צריכה להמשיך בקו ששרון התחיל בו לשימורה כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. אנחנו חייבים להשלים את גדר ההפרדה ששרון התחיל להקים. זאת הגדר שעצרה לחלוטין את המחבלים המתאבדים. עכשיו צריך להשלים את הגדר כדי לעצור את המחבלים עם הסכינים. גדר שתפריד בינינו לבין הפלסטינים ביהודה, שומרון ועוטף ירושלים. גדר שתיתן לנו ביטחון - ותיתן להם לחיות את חייהם. גדר שתעצור את הסיפוח הזוחל והגלישה למדינה אחת ערבית-יהודית. ליצור הפרדה בין שני העמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר