"יהיו לזה השלכות"

ח"כ יגאל גואטה נגד צה"ל: "מבצע הדרת רבנים"

מסגרת שאילתות שהוגשו לסגן שר הביטחון אלי בן דהן במליאת הכנסת, תקף ח"כ יגאל גואטה את צה"ל שלטענתו מבצע "הדרת רבנים" וקרא להחזיר את הסמכות בענייני הזקן לרבנים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יגאל גואטה (צילום: יצחק הררי / Flash90)

גואטה תוקף: במסגרת שאילתות שהוגשו לסגן שר הביטחון אלי בן דהן במליאת הכנסת, תקף ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) את צה"ל שלטענתו מבצע "הדרת רבנים".

"הבעיה היא לא באמת הזקן, אלא הבעיה היא בראש", אמר גואטה. "הבעיה היא התפיסה החדשה של צה"ל. צה"ל מבצע הדרת רבנים. הרי גם אתה צריך להתקומם על זה. יש פה משהו שעובר כחוט השני מאותה החלטה על הוצאת התודעה היהודית מהרבנות הצבאית עד לסיפור הזקן ושלילת הסמכות מרבנים".

חה"כ המשיך ותקף את הצבא: "הצבא רומס את כבודה של הרבנות הצבאית ובכך יורה לעצמו ברגל, כפי שהם אומרים: יורה בתוך הנגמ"ש. איך אמרה כרמלה מנשה? הצבא הורס את האמון בינו לבין החייל הדתי, ובוודאי החרדי, ואין ספק שיהיו לזה השלכות".

"אז מה השאלה?", הוסיף, "השאלה שלי: מה ייעשה כדי להחזיר מיידית את מעמדה של הרבנות הצבאית ושל הרבנים הצבאים לימי גדלותה, כמו שהיתה למשל בתקופת אלוף הרב גד נבון ז"ל? ולפי דעתי פשוט צריך לבטל את ההחלטה הזו, שזה יחזור שוב פעם לרבנים איפה שהרבנים צריכים להחליט. אני לא מבין למה שיקול הדעת שלהם לא מספיק טוב".

בתשובתו הכחיש בן דהן כי יש קשר בין נושא הזקן בצבא למחלקת תודעה יהודית שעוברת מהרבנות הצבאית לחיל החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר