סערת "הכותל הרפורמי"

הרב נבנצל על הרב רבינוביץ: "לא נכנע לדרישות הרפורמים"

לאחר שגדולי ישראל הבהירו כי הם סומכים על הגר"א נבנצל בנושא "הכותל הרפורמי", "כיכר השבת" חושף מכתב תמיכה של הרב נבנצל בגר"ש רבינוביץ. "צר לי שיש כאלו המנסים לפגוע בו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם, יונתן זינדל - פלאש 90)

סערת הכותל הרפורמי • בלעדי: לאחר שהתברר אמש (רביעי), כפי שפורסם ב"כיכר השבת", כי גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי סומכים ידיהם על רבה של העיר העתיקה, הגאון רבי אביגדור נבנצל, בכל הנוגע ל"כותל הרפורמי", "כיכר השבת" חושף את מכתבו של הגר"א נבנצל, שנכתב אמש, המביע תמיכה מוחלטת בפועלו של רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ.

בפתח המכתב כותב הגר"א נבנצל: "באתי בזה שוב לחזק את ידי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, העומד בפרץ לשמור על מחנינו קדוש, ולוחם במשך שנים כנגד פורצי חומת הקדושה, המבקשים לחלל את הכותל המערבי במנהגים שהם נגד התורה ומסורת ישראל, ועומד בזה כחומה בצורה, ולא נכנע לדרישותיהם. והכל ברוב תבונה וחכמה, במסירות ונאמנות לה' ולתורתו".

מכתב התמיכה של הגר"א נבנצל

הרב נבנצל תייחס במכתבו, המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", לעצם סוגיית הרפורמים בכותל והחשש מהחלטות בית המשפט וכותב כי"או לנו, בעוונותינו הרבים כי משנאי ה' הרימו ראש ומבקשים לחלל כל דבר שבקדושה, ועושים בכל הדרכים כדי לפגוע בשריד בית מקדשנו, כדי לטמא את פך השמן הטהור, ומקבלים לצערינו הגדול גיבוי כל העת מבית המשפט, והחשש כל העת כי יפרצו עוד ועוד בחומות הקדושה עד לבלתי נוכל לבוא בו, חס ושלום".

הרב נבנצל שב ומגבה באופן מוחלט את הגר"ש רבינוביץ: "אני יודע מקרוב כי הוא עושה ככל שביכולתו, ועל פי הוראת גדולי ישראל זצ"ל ויבלט"א, להרחיק אותם כמה שיותר, ולמעט בחילול ה' ובחילול הקודש. אשרי חלקו. והוא פועל בעניין זה על דעתי".

הרב מותח ביקורת על אותם אלו שתוקפים את הרב רבניוביץ וכותב: "וצר לי על כך שיש כאלו המנסים לפגוע בו מבלי שיודעים את פועלו ומסירות נפשו בעניין זה".

"הנני סומך עליו בכל ליבי ומברכו כי יזכה להעמיד הדת על תילה ולשמר שריד בית מקדשינו שינהגו בו בקדושה ובטהרה", מוסיף הרב במכתבו.

הגר"א נבנצל מסיים את מכתבו: "וכל מי שיש לו בעניין זה, יכול לבוא עימו בדברים כדי שנעשה הכל מולם כאיש אחד - בלב אחד לשם שמיים".

הגר"ש רבינוביץ בכותל המערבי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", במכתב ששלח השבוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - כחודש לאחר שפרצה הסערה סביב המתווה - נכתב: "את מי ראוי לשאול את דבר ה' בעניינים הנוגעים להנהגה על ידי שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות?".

בתגובה, מרן הגר"ח השיב כי את השאלות בנושא הכותל יש להפנות לרב הרובע היהודי בירושלים הרב אביגדור נבנצל.

לפני מספר ימים הגיעו עשרות רבנים מהציונות הדתית לפגישה עם הרבנים הראשיים על מנת להביע את תמיכתם במאבק שמנהלת הרבנות הראשית נגד ההסכם.

במהלך הפגישה העביר הרב יהושוע כץ, רבה של מעלה אדומים, מסר בשם רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל ואמר: "הייתי אצל הרב נבנצל והוא ביקש ממני שאמסור בשמו 'תעשו כל מאמץ לבטל את העניין הזה, שיעשו הכל שיבטלו את התכנית, הלוואי שיתבטל הכל', זאת לאחר דיווחים שונים שהרב תמך במתווה.

במקביל, פרסם "כיכר השבת" מכתב שכתב רב הרובע היהודי לאחר אישור ההסכם, בו הוא מבקש "לעשות כל מה שניתן למנוע ניצחון למהרסי התורה בכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר