הצעת חוק: מוקד יפקח על נהגי האוטובוסים בזמן אמת

לנוכח "אסון 402" שאירע בקו 402 של 'אגד', הגישו הח"כים משה גפני ואורי מקלב הצעת חוק המחייבת פרסום פרטים ליצירת קשר של נוסעים כדי לדווח על עבירות תנועה שמבצעים נהגים (תחבורה)

(צילום: פלאש 90)

לנוכח "אסון 402" שאירע בתאונה המחרידה בקו 402 של 'אגד', הגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הצעת חוק המחייבת פרסום פרטים ליצירת קשר אודות דיווח של נוסעים על עבירות תנועה שמבצעים נהגים בתחבורה הציבורית.

על פי הצעת החוק, המופיע כתיקון לפקודת התעבורה, מפעילי התחבורה הציבורית יידרשו להקים מוקד טלפוני ייעודי לתלונות בדבר עבירות תנועה או נסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס, כאשר מספר הטלפון של המוקד יפורסם באופן ברור ובולט בתוך האוטובוס עצמו.

בדברי ההסבר לחוק נאמר כי "פעמים רבות משתמשי התחבורה הציבורית נתקלים תוך כדי נסיעתם בנסיעה מסוכנת של נהג האוטובוס ולאחרונה אף תועדו נהגים המשתמשים בטלפון הסלולרי תוך כדי נסיעה, כאשר כתוצאה מכך נאלצים הנוסעים לסכן את עצמם בהמשך נסיעה מסכנת חיים כשאין להם את האפשרות לדווח בזמן אמת לגורם מוסמך מטעם החברה שיפעל לטיפול מידי בנהג".

לדברי גפני ומקלב, עצם פרסום החובה והדרכים לדווח על נהגים שיחרגו מכללי הנהיגה המקובלים, ירתיעו את הנהגים ויביאו לתיעוד ההתנהגות הבעייתית.

"נוסעי התחבורה הציבורית דורשים לקבל שירות נאות ובטיחותי, ולכן חובה על משרד התחבורה והגורמים האמונים לכך לדאוג שהמקצועיות של חברות התחבורה הציבורית תישמר גם בתרבות הנהיגה. מטרת הצעת החוק הינה לגרום לנהגים לנהוג כחוק, וכתוצאה מכך ניתן יהיה להחזיר את תחושת הבטיחות של הנוסעים ואף לפעול באופן אפקטיבי ומהיר במקרים בעייתיים", מסביר ח"כ אורי מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר