לא כל הנוצץ זהב - שוק הסחורות רותח

שוק הסחורות רותח בשנים האחרונות, מחירי הנפט והזהב צנחו דרמטית בעקבות המשבר בכלכלה הסינית והשינויים בעולם הערבי. אז כך תצליחו להרוויח כסף ממסחר בסחורות, גם בעת משבר

כיכר השבת | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שנת 2015 התאפיינה בירידה חדה בצריכה העולמית, סין שנמצאת בחוד החנית של הצמיחה העולמית עם ממוצע של 20 אחוזי צמיחה בשנה ממוצעת בעשור האחרון, הציגה עלייה של 7 אחוזים בלבד בשנה האחרונה, נתונים שאמורים להדאיג את כל הכלכלנים בעולם.

בעקבות הירידה הדרמטית בצמיחה הסינית, בחודשים האחרונים החלו מחירי הנפט לצנוח בצורה דרמטית, זאת לאחר לאחר שמפעלי הייצור החלו לעבוד בתפוקה נמוכה יותר, אך בניגוד לירידה בביקוש, ייצור הנפט לא הומעט ולא חל שינוי בכמות הנפט המיוצר ע"י המדינות בעלות הזהב השחור.

בשוק ההון כמו בכל שוק, כאשר יש עודף היצע על ביקוש הקונים מוכנים לשלם פחות ופחות, מה שגורם למחיר לרדת ככל שהביקוש פוחת, וכך ירד מחיר חבית נפט ממחיר של 100 דולרים לשפל של 25 דולרים לחבית בשבועות האחרונים.

אך הנפט היא לא הסחורה היחידה שנפגעה מהירידה בצריכה, מחירי הגז הטבעי שנוגעים באופן ישיר גם לכלכלת ישראל ירד בשנה האחרונה ביותר מחמישים אחוזים ממחיר של חמישה דולרים ליחידת כוח, עד למחיר של 1.7 דולרים ליחידת כוח.

מדינת ישראל התחייבה לקנות את הגז ממאגר תמר במחיר של יותר מ-5 דולרים, מה שהיה בזמנו ראלי, אך הירידה האחרונה הוסיפה שמן למדורת ההתנגדות למתווה הגז ולניסיון למנוע אותו. מדוע המדינה התחייבה לקנות בשער 5-6 דולרים כאשר מחיר הגז משתנה מדי יום בשוק הסחורות.

גם הזהב ספג חבטה בשנים האחרונות וירד משער של 1700 דולרים לאונקיה עד לשער 1000 דולרים לא רק הסוחרים בבורסות הפסידו מצניחת מחירי הזהב, גם חנויות התכשיטים שרכשו זהב לפני שנה, רואים היום בעיניים כלות כיצד היא מורידה מערכה.

אז מה עושים?

על מנת להתמודד עם התנודות המשמעותיות שאנו חווים בשנים האחרונות, עושים שימוש בשיטה ותיקה, שוק הסחורות בבורסה האמריקאית מציע לנו לרכוש מניות שעוקבות באופן רציף אחריי כל סחורה שקיימת בשוק ההון ולהרוויח מעלייתה או מירידתה כלומר, ניתן לרכוש מניה שמרוויחה מירידת הסחורה בין אם זה נפט, זהב, גז, סוכר או תירס. כך שהמשקיע יכול להשקיע את כספו בטווח הקצר על הסחורה הטובה ביותר.

ולסיכום, העולם המהיר גורם לשוק הסחורות להיות תנודתי ומאתגר מאוד אבל מנגד ישנם בשוק ההון כלים, מתאימים להתמודד עם כל מצב והדבר נכון שבעתיים למי שחשוף ונפגע באופן ישיר מהתנודות בשוק הסחורות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר