סערת כשרות העופות

השוחט מסביר: מה מטריף את עופות 'העדה החרדית'?

השוחט הרב נחום יברוב שהחל את המתקפה נגד העופות שבכשרות העדה החרדית מסביר מה הופך לדעתו את העופות לטריפה. מנגד, אברך במיר טוען: אין שום בעיה בכשרות העופות של העדה (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עוף, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרב נחום יברוב, מראשי השוחטים בוועד הכשרות של שארית ישראל ומי שהחל את המתקפה על כשרות העופות בהכשר העדה החרדית, ממשיך בדבריו נגד הכשרות וקובע כי יש בעיות כשרות בעופות.

במכתב אותו פרסם הרב יברוב הוא כותב: "בנוגע לחששות שישנן בעופות שמזריקים להם חיסונים בשוק, הנה מעולם לא יצאתי למלחמה נגד איזה הכשר, ובפרט לא נגד ההכשר של "העדה החרדית" שכולם סמוכים על שולחנם רק כיוון שבאו לשאול את דעתי בנוגע לחששות אלו הייתי חייב על פי דין תורה להשיב את דעתי ללא חת ולא מורא - לדעתי אסור לאוכלם (ומה שיצאו מכתבים על שמי, המכתבים לא נכתבו לפרסום ברבים, אלא כדי למוסרם לרבנים מסויימים ורפסמו שלא לדעתי ובלי חתימת ידי)".

"אך עתה, לאחר שנתפרסם כאילו בהיותי אצל בד"ץ העדה החרדית שמעו את טענותיי והסכמתי להתירם, אני חייב להבהיר שלהד"ם, וההיפך הוא הנכון (יש לציין שהבד"ץ לא הזמין אותי לדיון וחשבו לדון בעצמם רק אני הצעתי לגאון רבי משה שטרנבוך והוא השתדל שיסכימו שאני יבוא לדיון)".

(סריקה)

"גם המשגיח במשחטה אמר שבדק ולא מצא טריפות, ואמרתי ש-10 תלמידי חכמים ראו בעיניהם את הטריפות ומוכנים לבוא להעיד וסירבו בתוקף שאני יביא את העדים ורק לאחר הפצרות הסכימו שאשב עם אחד מרבני וועד השחיטה ונברר הדבר ואחרי כמה דקות כבר הדפיסו מודעות שהעופות כשרים בלי פקפוק".

"כל הכחשות והעלמות עין לא יועילו מול האמת הנראית לעין שיש למעלה מ-20 אחוז טריפות וגם לאחר שהוסיפו משגיח נמצאו הטריפות הנ"ל וזו ההוכחה שאותו חומר שנמצא על הרגל הוא לקותא שגורם טריפות בגידים".

"ואפרט כמה סוגי טריפות שאין ספק שנעשו קודם שחיטה שראו אותם תלמידי חכמים. א. נמצאו גידים קרועים, אשר ראש הגיד היה עטוף באותו חומר של ההזרקה, ונמשך כמו חוט וא"כ בוודאי נקרע קודם שחיטה. ב. כשקלפתי את החומר מעל הגיד החיצון, נקלף עמו כל עובי הגיד ונשאר גיד דק כניילון. ג. נמצאו גידים שחורים כזפת. ד. נמצאו גידים קרועים ומסולסלים וגם ראש הקריעה לא היה חתוך ישר, אלא בזיגזג שכידוע שזה סימן שנקע מחיים. ה. נמצאו גידים שנתמסמסו וכאשר שפשפו אותם בין האצבעות נמוחו בין האצבעות ועוד ועוד סוגי טריפות שברור שנעשו מחיים".
"ובזה בטלה טענת הטוענים שכל הדברים שאמרתי נאמרו מתוך נגיעות שהרי לא אמרתי כלום רק הראיתי לכמה וכמה תלמידי חכמים שישבו אצלי בשעת הבדיקה וראו הכל בעיניהם בבירור גמור, והם מוכנים להעיר על כך בפני כל מי שצריך ועוד מלין רבים יש לי לומר בעניין אך אתן מחסום לפי לעת עתה".

מנגד פרסם בישיבת מיר הרב קובר, מחשובי האברכים ומומחה גדול לכשרות המשמש כמפקח בכיר מטעם OU בעולם, כי אין כל בעייה בכשרות העופות של בד"צ העדה החרדית.

"אחרי דרישה וחקירה היטיב במציאות ובטענות האוסרים והמתירים ועיון בסוגיא ובפוסקים, נראה לענ״ד הקלושה שאין בית מיחוש בעופות של שחיטת הבד״ץ עדה החרדית, ואין בזה אפילו ענין להדר שלא לאכול אותם. בעז״ה בימים הקרובים אם יזכני השם אפרסם תשובה מפורטת בנושא. מ. קובר" נכתב

(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר