תחקיר 'עובדה' חושף

האם אמנון כהן קיבל שוחד תמורת העברת חוקים?

אילנה דיין חושפת מערכת יחסים, לכאורה, מושחתת של ח"כ לשעבר מש"ס, אמנון כהן, שלכאורה קיבל מאות אלפי שקלים מאיש העסקים דניאל מולקנדוב, עבור קידום חוקים. כהן מכחיש הטענות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אמנון כהן (צילום אוליבייה פיטוסי / FLASH90)

העיתונאית אילנה דיין חושפת מערכת יחסים - לכאורה - מושחתת של ח"כ לשעבר מטעם ש"ס, אמנון כהן, שלכאורה קיבל מאות אלפי שקלים מאיש העסקים דניאל מולקנדוב, עבור קידום חוקים במשכן הכנסת. אמנון כהן מכחיש את הטענות.

אילנה דיין חשפה לראשונה את הסיפור הבוקר (שני) בגלי צה"ל ואמרה כי "מדובר בחבר כנסת אמנון כהן מש"ס שפוגש חבר בשם דניאל מולקנדוב, ברוקר מבריק שגם עשה תשואות פנטסטיות וגם עורר ביקורת בשוק ההון וברשות לניירות ערך".

לדבריה, "ההיכרות מתחילה בשנת 2003. אבל הסיפור עולה מדרגה כאשר מולקנדוב נעצר בחשד לעבירות על חוקי ניירות ערך. אמנון כהן - חבר כנסת בכיר - פונה אליו ואומר לו: 'פניתי לאיש בכיר מאוד במערכת הפוליטית כדי שיקצרו לך את תקופת המעצר'".

"ככה זה מתחיל, וכאשר מולקנדוב עומד לדין הוא מכתיב בעצם לח"כ כהן חוק שילבין את מעשיו בדיעבד", מספרת דיין. "ח"כ כהן עושה מאמצים אדירים להעביר את החוק בכנסת. כל אותה התקופה עוברים סכומי כסף אדירים וטובות הנאה - מחליפים ידיים".

דיין מציינת כי "אמנון כהן היה אז ח"כ מאוד חרוץ ומוערך, זכה בין היתר בפרס אביר איכות השלטון, אבל האם יכול להיות שאיש עסקים החזיק שתול בוועדת הכספים? החומרים שאנחנו חושפות מעלים סימני שאלה מאוד-מאוד קשים לגבי מערכת היחסים הזאת שאף אחד לא ידע עליה בתוך הכנסת".

על היקף סכומי המזומנים בפרשה אמרה דיין כי "כאשר מערכת היחסים מתפוצצת, מולקנדוב מדבר ביאח"ה על מאות אלפי שקלים. עו"ד יעקב וינרוט משיב מטעמו של כהן שלא היו דברים מעולם. בכל אופן, בפרקליטות משום מה מחליטים לסגור את התיק - ואמנון כהן פרש מהחיים הפוליטיים".

"הגרסה הרשמית לפרישה היתה אילוצים משפחתיים, בגלל שהספיקו לו 16 שנים בכנסת", היא מוסיפה. "בכל אופן, גם כיום אמנון כהן מכחיש - 'לא קיבלתי אגורה לכיסי, רק החזרי הלוואות על כספים שנתתי למולקנדוב כשהיה בקשיים'".

יצוין כי מולקדנוב מסר עדות במשטרה ואף ביקש להיות עד מדינה, אך לפני שלושה חודשים התיק נסגר עוד לפני שכהן נחקר בפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר