הכותל הרפורמי • פרסום ראשון

חבר המועצת אסר על אזולאי לחתום על תקנות הכותל הרפורמי

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, פסק לשר הדתות אזולאי כי אסור לו לחתום על תקנות הכותל הרפורמי • "זה 'יהרג ואל יעבור', הם לא יקבלו מקום בכותל", הבהיר הגר"ד יוסף • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון שריף)

סערת הכותל הרפורמי: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף הורה לשר הדתות דוד אזולאי שלא לחתום על תקנות הכותל הרפורמי, כך סיפר אמש (ראשון) בשיעורו השבועי ומתפרסם כעת לראשונה ב"כיכר השבת".

שר הדתות אזולאי תקף בשבוע שעבר את מתווה הכותל, וסיפר כי חתימה שלו על תקנות הכותל תהיה הכרה ברפורמים, אך הדגיש כי יפעל אך ורק על פי הנחיות מועצת חכמי התורה. כעת מתברר כי הגר"ד יוסף כבר הורה לו שלא לחתום.

קראו עוד: פרשנותהרבנים הראשיים בניצחון זמני / ישי כהן

הדברים נאמרים כשברקע בלשכת ראש הממשלה טוענים כי המתווה הנוכחי שהשיג מנדלבליט הוא המתווה שייושם בשטל וכי המפלגות החרדיות הסכימו לו.

ההוראה של הגר"ד יוסף למעשה מביאה לכך שאזולאי יעצור את המתווה גם אם נתניהו יתעקש, וזאת לאחר שהשר הצהיר כי אין בכוונתו להעביר את הסמכויות לשר אחר.

במהלך שיעורו השבועי שעסק בנושאי ההידור בספרי תורה לקראת 'שבת זכור', אמר הגר"ד יוסף: "ספר תורה שכתב רפורמי השאלה היא אם לגנוז אותו או לשרוף אותו. כתבתי על זה באריכות. השאלה אם לשרוף או לגנוז".

הרב יוסף הדגיש כי לא מדבר על ספרי תורה שיש בבתי הכנסת שלהם שכן הם עצמם אינם יודעים לכתוב ספרי תורה וקונים אותם מהסופרים החרדים. "אני אומר חד משמעית, אסור למכור ספר תורה לרפורמים. אסור", פסק הגר"ד יוסף. "אדם שעושה את זה הוא מבזה את התורה. להתרחק מהם אנחנו צריכים, שום שיג ושיח אין לנו אתם".

בשלב זה של השיעור מספר חבר מועצת חכמי התורה על הפגישה שקיים עם שר הדתות דוד אזולאי: "היה אצלי השבוע שר הדתות, הוא בכאב גדול, שר הדתות אמור לחתום על התקנות של הנושא הזה של הכותל. הוא אמר לי 'מה אני אעשה עכשיו? איך אני יכול לחתום על דבר כזה, אני אחתום נגד התורה? לתת להם קטע בכותל המערבי? בגלל שנתניהו אוהב אותם אני יכול לעשות דבר כזה?'".

הגר"ד יוסף מספר על הפסק שנתן לשר הדתות: "אמרתי לו: אסור לך לחתום! אין ספק, אתה לא תחתום על זה!".

"היה לא תהיה, הם לא יצליחו לקבל, אתם תראו, זה פשוט, זה לא ילך, יש דברים שזה 'יהרג ואל יעבור', הם לא יקבלו מקום בכותל", הבהיר חבר 'המועצת' והוסיף כי השר אזולאי "הוא יהודי ירא שמים אמיתי, יהודי יקר מאוד. אמרתי לו שלא יחתום על זה, היה לא תהיה!".

הרב יוסף חזר להלכה כי אסור למכור לרפורמים ספרי תורה ותקף אותם: "אני מזהיר פה, לא למכור להם ספרי תורה, שיקרא מחומש. הם בין כה לא מאמינים במה שכתוב בתורה, הם רומסים מה שכותבים בתורה. הם לא מאמינים בחז"ל. אדם שמוכר להם ספר תורה ידע שהוא מחלל את שם קודשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר