איומים על הרב ירוחם אולשין: אל תבוא להספיד בפוניבז'

ראש ישיבת ליקווד רבי ירוחם אולשין ביטל את בואו לפוניבז' להספד על הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל • האם ביטל בעקבות איומים ולחצים מהארץ או שמא בשל חילוקי הדעות בישיבת ליקווד עצמה? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי ירוחם אולשין (באדיבות המצלם)

הערב (שני) צפוי היה להתקיים מספד בהיכל ישיבת פוניבז' על הסתלקותו של הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל מראשי הישיבה, בראשות ראשי הישיבה הגאונים הגדולים הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי ובהשתתפותו הנדירה של הגאון רבי ירוחם אולשין מראשי ישיבת ליקווד שבארה"ב.

אלא שבשעות האחרונות התברר כי בשל מסע לחצים כבד ביטל הגר"י אולשין את הגעתו.

יצוין כי ללא קשר לאי הגעתו של הרב אולשין, בישיבה הוחלט לדחות למחר את המספד זאת עקב העובדה שכיום מתקיים השיעור הקבוע של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

האזינו להודעה על דחיית ההספד

ביטול הגעתו של הגר"י אולשין גורם לסערה גדולה בגבעת הישיבה כאשר הצדדים הניצים דנים מדוע ביטל את בואו במפתיע זאת כבר לאחר ששמו התנוסס מעל גבי המודעות, כאשר לטענת המעורבים ביטל את בואו בעקבות איומים שקיבל ומנגד יש הטוענים כי החליט כך כדי לא להתערב במחלוקת בישיבה.

מלבד זאת, גורמים המעורבים בנעשה מספרים ל"כיכר השבת" כי ביממה האחרונה הופעלו לחצים גדולים על הגר"י אולשין מטעם מקורביו של ראש ישיבת ליקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר על מנת למנוע ממנו להגיע לישראל ולהספיד את הגרח"ש ליבוביץ שנחשב לרבו המובהק.

על פי גורמים המעורים בנושא, מדובר במאבקים פנימיים בישיבת ליקווד בארצות הברית שמגיעים על רקע התבטאויות של הגר"מ קוטלר שהביע מספר פעמים תמיכה בפלג הירושלמי כשחלק מרבני הישיבה מביעים בשיחות סגורות הסתייגות מעמדותיו של הרב קוטלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר