הוראות מרן הרב שטיינמן

"לא לשתף פעולה עם מפקחי המחוז; להחרים ההשתלמויות"

במכתב חריף, הנחשף ב"כיכר השבת", מביאים ראשי הישיבות את הוראות מרן הגראי"ל שטיינמן כי אסור לשתף פעולה בשום אופן עם מפקחי המחוז החרדי ויש להחרים את כל ההשתלמויות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בעקבות התערבות מפקחי המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני החינוך החרדי והניסיון לכפות השתלמויות על צוותי ההוראה במוסדות החינוך החרדי, נערכה אתמול (ראשון) בבוקר ישיבה מיוחדת במעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן לדיון בנושא.

בישיבה השתתפו מקורביו הגאונים רבי משה הלל הירש ראש ישיבת 'סלבודקא' ורבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל' וכן יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

בסיום הפגישה נוסח מכתב חריף נגד התערבות משרד החינוך, הנחשף כעת ב"כיכר השבת", ובו הוראות לאנשי מוסדות החינוך שלא לשתף פעולה עם הפקחים ולא ללכת להשתלמויות של משרד החינוך.

רוח הדברים של המכתב המתפרסם בזאת לראשונה, לקראת פרסומו מחר בעיתון "יתד נאמן", מביא את הנחיותיו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כפי שנמסרו לגר"י רוזן ולגרמ"ה הירש, החתומים על המכתב.

שני ראשי הישיבות כותבים כי הגיע לפני מרן ראש הישיבה עדויות רבות בדבר התערבות משרד החינוך, מצד ההנהלה והמפקחים, הן בתכני הלימוד של מוסדות החינוך והן בדרישה הנחרצת להשתתף במסגרות השתלמויות שנערכות על ידם, ואשר בחלקן נאמרים בהם דברי אפיקורסות וכפירה.

במכתב מובא כי מתוך חרדה לעתיד החינוך הטהור ביקש מרן הרב שטיינמן מהגר"י רוזן והגרמ"ה הירש, בנוכחות גפני, להורות בשמו לכלל מנהלי המוסדות, המלמדים והגננות - ללא יוצא מן הכלל, שלא לשתף פעולה בשום אופן עם מפקחי משרד החינוך [כולל המפקחים החרדים] בכל נושא שהוא.

במכתב מודגש כי ההוראה כוללת מחד גם אישור המפקחים לחידוש רשיון, אך מאידך "למעט נושאים טכניים", אף אם הדבר יביא לעיכוב מתן הרישיון.

בנוסף הורה מרן הרב שטיינמן שלא הצטרף לכל מסגרת השתלמות של משרד החינוך.

את המכתב מסיימים ראשי ישיבות כי עלינו להיקהל על נפשינו "מפני הגזירה הנוראה" והשי"ת ברוב חסדיו יחוס ויעביר מעלינו רוע הגזירה.

כאמור, המכתב החריף שנחשף ב"כיכר השבת", ובו ההוראה להחרים כל שיתוף הפעולה עם הפקחים צפוי להופיע מחר במלואו בעיתון יתד נאמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר