גבתה כסף שלא כדין

בעקבות 'כיכר השבת': סלקום תחזיר מאות אלפי ש"ח לחרדים

כשנה לאחר תחקיר "כיכר השבת" שהעלה כי 'סלקום' גבתה מאות אלפי שקלים מלקוחות שלא כדין, אושר הסדר פשרה סופי והכסף יוחזר ללקוחות. גם היועמ"ש לממשלה התערב בפרשה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
במסמך: חיוב יתר של סלקום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות תחקיר "כיכר השבת" סלקום תשיב מאות אלפי שקלים לחרדים: כשנה וחצי לאחר שתחקיר "כיכר השבת" חשף כי חברת הסלולר "סלקום" גבתה סכומים של מאות ואלפי שקלים מאלפי חרדים שהיו מנויים בתכנית "ללא הגבלה" בטענה כי הלקוחות "חרגו" מחבילת השיחות שהוגדרה כחבילת "ללא הגבלה", הושגה פשרה במסגרתה תחזיר בקרוב סלקום ללקוחות את הכסף אותו לקחה מהם שלא כדין.

כזכור, מסמכים סודיים של סלקום שנחשפו בתחקיר הצביעו על כך שחלק מהלקוחות עודכנו על החיוב רק בחודש שלאחר "החריגה", כאשר בפועל הלקוחות לא קיבלו כלל התראה על עצם ה"חריגה" וסלקום אף לא הודיעה ללקוחותיה על מגבלת החבילה שהוגדרה "ללא הגבלה", זאת בניגוד גמור להצהרותיה.

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז תובענה ייצוגית נגד החברה בסכום של שלושה מיליון שקלים. בכתב התביעה נכתב בין היתר כי "מכתבה שפורסמה באתר "כיכר השבת", בה הובאו מסמכים מסווגים של סלקום, עולה כי זו לאחרונה שינתה את הגדרת "שימוש שאינו סביר" והעמידה אותו על רף של 5,000 דקות, והורתה לנציגיה לגבות באופן חד צדדי ומיידי בעבור חריגות ("נשתל חיוב חד פעמי בחשבונית") - כפי שנעשה בעניינו של התובע".

התביעה הוגשה בעילות של הטעייה צרכנית, הפרת חובה חקוקה, חוסר תום לב במשא ומתן, חוסר תום לב בקיום חוזה, התרשלות ותנאי מקפח בחוזה אחיד. בעקבות התחקיר אף הורה מנכ"ל משרד התקשורת דאז אבי ברגר לחברות התקשורת לחדול מלעשות שימוש במונח "חבילות ללא הגבלה" כאשר בפועל ישנה הגבלה.

לפני כשנה הגיעו הצדדים להסכם פשרה, אלא שההסדר נדחה לאחר שבמהלך התביעה, באופן חריג ביותר, שלח היועץ המשפטי לממשלה מכתב מיוחד לבית המשפט בו ביקש מבית המשפט שלא לקבל הסדר פשרה בה לא נכללה התחייבות של סלקום לשינוי נהלי גביות החיובים הנוספים עבור "שימוש שאינו הוגן".

בסופו של דבר ולאחר מספר דחיות, לפני מספר ימים התקבל הסכם הפשרה המתוקן שכולל התחייבות של חברת סלקום להשיב לכל הלקוחות בקומה הכשרה של סלקום את כל הסכומים בהם חויבו ללא שחברת סלקום התריעה על כך. על פי הערכת חברת סלקום, הסכום עומד על לפחות 663,000 שקלים.

בנוסף, בעקבות ההתערבות החריגה של היועץ המשפטי לממשלה, סלקום התחייבה להבהיר ללקוחות את גודל החבילות אותן היא מוכרת עם ביאורים מפורשים על חיובי יתר ועל הסכום אותו תגבה. בנוסף ביקש היועץ המשפטי לממשלה להימנע מהגדרת החבילות המוגבלות כ"חבילות ללא הגבלה".

בעקבות הסכם הפשרה, בימים הקרובים תפרסם סלקום הודעה בעיתונות על ההסדר, ובחודשים הקרובים תשיב לכל הלקוחות החרדים את הסכומים שגבתה שלא כדין, כולל ללקוחות שכבר נטשו את החברה מאז גביית היתר. רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים תסייע לסלקום באיתור הלקוחות שנטשו את החברה.

מסלקום נמסר כי "פרק הזמן שקבע בית המשפט בימים אלו, בפסק הדין המאשר את הסכם הפשרה, לתשלום עומד על שלושה עד שישה חודשים. סלקום תבצע את פסק הדין בהתאם להחלטת בית המשפט".

הסדר הפשרה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר