מחקר: להיות עשיר זה בחירה שצריך לעשות

רוצים להיות עשירים ולא מצליחים? חוקר העושר סטיב סיבולד חושף סיבה מפתיעה: כנראה שאתם לא רוצים את זה מספיק. לפי המחקר שערך, ככל שאנשים מתלוננים שהם אינם עשירים, כך קטן הסיכוי שהם יהפכו לכאלה (אימון אישי)

עשיר. הוא כנראה ממש רצה את זה (צילום: shutterstock)

סטיב סיבולד הוא יועץ המכשיר צוותי ניהול בתאגידי ענק כמו פרוקטור אנד גמבל וג'ונסון אנד ג'ונסון, אך בזמנו החופשי, הוא 'חוקר עושר'. במסגרת המחקר הפרטי שהוא עורך, הוא ראיין למעלה מ-1,200 האנשים העשירים ביותר בעולם בשלושת העשורים האחרונים.

מטרתו הראשונית של המחקר הייתה ללמוד על הסיבות שהופכות אנשים לעשירים, במסגרת לימודיו של סיבולד במכללה. אך עם השנים, המחקר גדל לספר מפורסם - "כיצד אנשים עשירים חושבים", והון אישי גדול, לאחר שהתברג במקום מבטיח כאחד מהנואמים המקצועיים בעולם.

לא עשירים? כנראה שאתם לא רוצים להיות

לפי סיבולד, הסיבה לכך שאנשים לא הופכים לעשירים היא כיוון הם בוחרים לא להיות. לדבריו, להפוך לעשיר זה "בחירה מודעת שצריך לעשות. ובמילים פשוטות, אם אתם לא עשירים, סימן שאתם לא רוצים את זה מספיק.

סיבולד מאמין שעשירים חושבים אחרת מאנשים שאינם עשירים, וזו הסיבה שהם הגיעו רחוק. לדבריו, "אם אתם רוצים להיות עשירים, הרגשת נוחות היא האויב הכי גדול שלכם. אנשים רבים זוכים למקום נחמד לגור בו, מפתחים סגנון חיים נוח ומשתקעים בו".

כצעד ראשון, סיבולד סבור שעליכם להחזיק בעסק משלכם כדי להפוך לעשירים, "אבל עדיין אפשר להיהפך לעשיר בתוך ארגון. היו מוכנים לדחוף את עצמכם בשעות בהן אתם עובדים, היו מוכנים לעבור אם הם רוצים שתעברו, היו מוכנים לעשות כל מה שנדרש אם הפיכה לאנשים עשירים זו אחת מהמטרות שלכם".

להיות מורה או עיתונאי זה להצהיר: אני לא רוצה להיות עשיר

תורתו של סיבולד כיצד להפוך לעשיר, מכוונת לחתך אוכלוסייה ספציפי מאוד - מעמד ביניים עצל. כלומר, אנשים שאינם חנוקים כלכלית, אך לא נוקטים בצעדים דרמטיים כדי להגיע גבוה משם, ועדיים מתלוננים שהם אינם הופכים לעשירים.

סיבולד טוען שבחירה במקצוע כמו הוראה, סיעוד, עיתונאות ועבודה בעמותה, זו בעצם הצהרה: אני לא באמת רוצה להיות עשיר או לא רוצה את זה מספיק.

הרעיון מאחורי דבריו של סיבולד קובע שכדי להיות עצמאיים כלכלית ומשם להפוך לעשירים, יש להתמקד במטרות ברורות. "אם אתם לא ממוקדים, אתם לא תקבלו את זה", אמר סיבולד בראיון לפורבס, "לא פגשתי יותר מדי אנשים עשירים שלא התכוונו להיות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר