ביוזמת הרב גפני: ספר תורה לזכר חללי משטרת ישראל ומג"ב

נציגי המשפחות השכולות השתתפו בטקס כתיבת האותיות הראשונות של ספר תורה ייחודי שייכתב על ידי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב לזכרם של 1448 חללי משטרת ישראל ומג"ב (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב משה גפני נואם בטקס (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

נציגי המשפחות השכולות השתתפו אתמול (שני) בטקס כתיבת האותיות הראשונות של ספר תורה ייחודי שייכתב על ידי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב.

בחודשים הקרובים יועבר הספר בין מחוזות המשטרה השונים ובכל אחד מהם יכתבו אותיות לזיכרם ולהנצחת שמם של היקירים שקיפחו נפשם בעת שרותם במשטרת ישראל.

את הטקס כיבד בנוכחותו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שחיזק את שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב וחיבר בדבריו בין מורשת ישראל הגלומה בספר התורה של שוטרי המשטרה לבין דברי ראש הממשלה הראשון שאמר כי "הצבא הוא בטחון המדינה, המשטרה - כבודה".

"נפש יהודית שרואה ספר תורה מרגישה חלק ממהותה, עם ישראל מרגיש שזה כבודו וברגע שמדובר בספר תורה שנכתב לכבודם של חללי המשטרה מג"ב ואנשי הביטחון ויבדלו לחיים השוטרים העומדים על משמר ארצנו, ראוי לו ספר זה שיכתב, והספר הזה יוליכנו לימי שמחה", אמר הרב לאו.

מ"מ רב משטרת ישראל, סנ"צ הרב משה גפני, שיזם את כתיבת ספר התורה ציין בדבריו כי החיבור בין המשפחות השכולות לבין השוטרים מהווה נידבך של חיבור בין חיים שנגדעו על הגנת המולדת, לבין המשכם של החיים. "הספר הזה יצעד בראש המחנה של העשייה המשטרתית בכל משימותיה על הגנת העם והמולדת", הוסיף הרב גפני.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך העלה על נס את החיבור בין העבר לעתיד, בין מקדשי הדרך ששילמו בחייהם לבין פורצי הדרך המגינים בגופם על חיי היום יום.

"אנו כותבים היום את אותן המילים, אותן האותיות המבטאות את אותם הערכים של אבותינו לפני אלפי שנים. אנו כותבים על קלף מעובד בכתב יד באותה טכניקה בה נכתבו ספרי תורה אלפי שנים.אין דבר המבטא את הניצחיות יותר מספר התורה, וכאשר אנחנו באים להנציח, הבחירה בספר התורה טבעית ביותר", אמר המפכ"ל.

המפכ"ל ציין עוד ואמר כי "אם חסרה חלילה אות אחת בספר התורה, הספר פסול לקריאה. תפקידנו לוודא שבאחדותנו לא תחסר ולו אות אחת. הידבקות שתי אותיות אחת לרעותה גם היא פוסלת את ספר התורה. אותיות דבוקות משמעותה כי אות אחת אינה נותנת מקום לרעותה, וללא מקום אחד לרעהו אין סיכוי לשמר את האחדות. לכל אות ישנה מקום משלה האותיות שונות זו מזו וזה מייצר את המשמעות אחדות אינה אחידות. יש מקום לשונות, מקום לכל אחד ואחד, דווקא אחידות סכנה היא לאחדות".

"כמו האותיות כך גם המרכיב האנושי של משטרת ישראל. מורכב מהפסיפס הרבגוני ממנו בנויה החברה בישראל. לכל שוטר ולוחם ישנה את התרומה הייחודית לו לבצוע שליחותנו. כולם יחד באחווה חוצת מגזרים ודתות משרתים באהבה ובמסירות את המדינה ואזרחיה", הוסיף המפכ"ל.

כאמור את האותיות הראשונות כתבו נציגי משפחות השכולות כאשר לאחר כתיבת האות הראשונה על ידי הרב הראשי לישראל כתב עפר כהן אביה של רש"ט הדר כהן ז"ל ביחד עם מפכ"ל המשטרה.

המשך כתיבת האותיות נעשה על ידי נציגי המשפחות השכולות בליווי ספ"כ המשטרה.

בעוד כשנה תסתיים כתיבת ספר התורה הייחודי והוא יוכנס ביחד עם המשפחות השכולות לבית כנסת משטרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר