סערת העופות

'שארית ישראל' מבהירים: איננו מתערבים בשחיטת 'העדה'

ועד הכשרות של בד"צ "שארית ישראל" הוציא מכתב בו הם מצהירים כי אינם מתערבים בשחיטה הנעשית בכשרויות אחרות, זאת בעקבות הסערה סביב שחיטת העופות של "העדה החרדית" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שחיטה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועד הכשרות של בד"צ "שארית ישראל" הוציא בשעות הצהריים (רביעי) מכתב בו הם מצהירים כי אינם מתערבים בשחיטה הנעשית בכשרויות אחרות, זאת בעקבות הסערה סביב שחיטת העופות של "העדה החרדית".

במכתב נאמר כי "בדבר הטענות שנשמעו בימים האחרונים בסוגיית הזריקות בעופות על ידי העוסקים במלאכת השחיטה, הננו להבהיר כי הדברים שנאמרו לא הובאו בפני רבני ופוסקי הבד"ץ ואיננו מתערבים כלל וכלל בענייני שחיטה של גופים אחרים".

ל"כיכר השבת" נודע כי הביקור של המשלחת הליטאית שתוכנן להתקיים אמש במפעל 'גלאט עוף' של 'העדה החרדית', נדחה להיום, אך היום בצהריים הגיע שליח שאמר שהרבנים אינם יכולים להגיע ולכן זה נדחה בשלב זה.

הבהרת ועד הכשרות של 'שארית ישראל'

גורמים ב"שארית ישראל" מבהירים כי הם מחכים לדיון שיתקיים השבוע בבד"צ ועד אז לא יקבלו כל החלטה בנושא. לדבריהם, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט צפוי לצאת לשחיטה בחו"ל ועד אז ודאי לא יהיה כל דיון בעניין.

יצויין כי אמנם במכתב נאמר כי בד"צ 'שארית ישראל' אינו מתערב אך בעקיפין מדובר בסוג של התנערות מדבריו של הרב נחום יברוב מ'שארית ישראל' שהחל את סערת כשרות העופות תוך הדגשה שהדברים הם על דעת עצמו.

גורמים ב'שארית ישראל 'מבהירים כי דבריו של הרב יברוב נאמרו בכינוס סגור שם התייחס לבעייתיות הקיימת לדבריו בזריקה הנעשית בשוק העופות. "אלו דברים על דעתו האישית ולא משהו שמייצג את הכשרות שלנו. אצלינו מזריקים בחזה ובשביל מה לנו להתערב במקומות שנוהגים אחרת", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר